Vi söker en Payroll Administrator till Ottobock

Huvudkontor/tillverkning / Ekonomiassistentjobb / Norrköping
2018-11-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker en Payroll Administrator till Ottobock" (publicerad 2018-12-12) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huvudkontor/tillverkning i Norrköping, Nyköping, Eskilstuna, Västerås, Stockholm eller i hela Sverige

Som Payroll Administrator administrerar du, tillsammans med Payroll Specialist, cirka 400 löner fördelat på våra svenska bolag. Du ger service till vår svenska organisation i lönerelaterade frågor, både utifrån efterfrågan, men även proaktivt i syfte att informera och lära. Detta innebär att du har daglig kontakt med chefer och medarbetare, främst via telefon och mail. Du arbetar i lönesystemet Agda.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:

• Löneutbetalning månadsvis av svenska löner
• Bokföring, tidrapportering och reseadministration
• Administration av försäkringar, skatt och pension
• Administration av årliga rutiner inom lönefunktionen exempelvis semester- och kalenderårsskifte och AT-beräkning
• Administrering av rapporter till SCB
• Att ta fram statistik relaterat till löner och löneprocesser
• Att ansvara för personalarkiv
• Övriga lönerelaterade arbetsuppgifter

Vi erbjuder dig ett omväxlande och serviceinriktat arbete i en miljö som präglas av hög yrkesstolthet med många kontaktytor. I ditt dagliga arbete arbetsleds du av Payroll Specialist.

Vi söker dig som har minst 2 års arbetslivserfarenhet från att ha arbetat med löneadministration i ett lönesystem. Detta har gett dig en grundläggande förståelse för och kunskap om hela löneprocessen. Vidare har du grundläggande kunskap inom arbetsrätt och tolkning av kollektivavtal, vilket är en förutsättning för att lönehantering skall bli korrekt. Du har tidigare arbetat med kollektivavtal både för tjänstemän och arbetare och vi ser gärna att du har haft eget ansvar för löneutbetalningar och tillhörande administration.

Du har flytande språkkunskaper i svenska i tal och skrift samt talar och skriver god engelska då dina dagliga kontaktytor är engelsktalande. Du har god kunskap i Microsoft Office-paketet och använder Excel som ett verktyg i beräkningar eller rapportering. Kunskap i lönesystemet Agda är meriterande.

Som person är du strukturerad, organiserad och kan prioritera dina arbetsuppgifter. Du har ett öga för detaljer samtidigt som du kan se saker ur ett helhetsperspektiv. Du har en förmåga att kommunicera på ett rakt, konkret sätt med mycket pondus samtidigt som du är pedagogisk och har en god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du är lösningsorienterad och har en hög grad av noggrannhet i ditt arbete för att säkerställa att siffror stämmer och att informationen är korrekt. I din roll krävs det också att du har hög integritet och hög servicegrad.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ottobock är ett ledande varumärke på den ortopedtekniska marknaden. Via vår nordiska organisation erbjuder vi högkvalitativa, innovativa och tekniskt avancerade produkter och tjänster som hjälper människor att återställa och förbättra sin rörlighet och självständighet - Quality for life Vårt moderbolag, Ottobock Healthcare, är verksam på 51 marknader över hela världen och har en årlig omsättning på cirka 885 MEUR. Ottobock Greater Nordic Region bedriver verksamhet i Sverige, Finland och Benelux och vi är idag drygt 600 anställda med en årlig omsättning på cirka 123 MEUR. I Sverige har Ottobock verksamhet på flera orter och vi är cirka 400 medarbetare.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är på heltid med placering i Norrköping och inleds med 6 månaders prövotid. Start enligt överenskommelse. Som anställd på Ottobock Scandinavia AB omfattas du av kollektivavtal och tillhörande kollektivavtalsförsäkringar.

Publiceringsdatum
2018-11-15

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-09
Ange följande referens när du ansöker: Payroll Administrator

Kontakt
Nathalie Modigh nathalie.modigh@ottobock.se

Företag
HUVUDKONTOR/TILLVERKNING

Adress
HUVUDKONTOR/TILLVERKNING
Box 623
60114 NORRKÖPING

Kontorsadress
Luntgatan 28

Jobbnummer
4459604

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huvudkontor/tillverkning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huvudkontor/tillverkning: