Vi Söker En Ny Medarbetare - Socialsekreterare

Höganäs kommun Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen i Höganäs

Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Vi har invånaren och service i fokus och tillsammans åstadkommer vi goda resultat. Nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det förväntar vi oss att du också gör!

Våra interna ledord är kommunikation och koncerntanke. Vi tror att ett öppet kommunikationsklimat ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare. Höganäs blir då - väl värt att investera i.

Har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då kanske du är den vi söker!

Socialförvaltningen och det kommunala omsorgsbolaget, Höganäs Omsorg AB, befinner sig i en utvecklings- och uppbyggnadsfas. Det innebär att den som får tjänsten erbjuds en spännande arbetsplats som fortlöpande förändras och anpassas utifrån medborgarnas och verksamheternas behov.




Publiceringsdatum
2022-01-07

Arbetsuppgifter
Tjänsten är en visstidsanställning 1 år och innebär att arbeta med ekonomiskt bistånd.

Ekonomi- och flyktingenheten är tillsammans med Barn, ungdom och familjeenheten och Vuxenenheten organiserad under Individ- och familjeomsorgen inom Socialförvaltningen.
Enheten har för närvarande 19 anställda; enhetschef, socialsekreterare, budget- och skuldrådgivare, assistent och receptionister.

Vi arbetar aktivt tillsammans med våra klienter tills de har blivit självförsörjande. Det innebär att vi har bokade möten varje månad. Vi har ett nära samarbete inom kommunen och med externa intressenter såsom Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Region Skåne. De många gånger kvalificerade uppdragen på tjänsten kräver förmåga att tolka och tillämpa olika regelverk samt informera om och följa upp dem på ett rättssäkert sätt. Den administrativa delen av arbetet är hög. Det är viktigt att du kan planera ditt arbete i förväg vilket förutsätter förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete och att hålla uppsatta deadlines. Handledning, utbildning och dagliga policymöten är aktiva arbetsverktyg.



Kvalifikationer
Du har;
• socionomexamen
• god förmåga att arbeta mål- och resultatorienterat.
• god förmåga att se möjligheter i förändrade omständigheter.
• erfarenhet av att arbeta med människor i förändringssituationer och /eller i kris.
• god dokumentationsförmåga , datorvana samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
• Vi söker dej som:
• Vågar tänka nytt.
• Tar ansvar för verksamheten och utvecklingen av den.
• Värdesätter laganda, positiv attityd och engagemang.
• Har drivkraften att vilja lära nya saker och vilja till personlig utveckling.

Då du arbetar med människor i en förändringssituation kommer vi att lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor.


ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Varaktighet, arbetstid
Vikariatsanställning 2022- Omfattning: Heltid Tidsbegränsad anställning, tillträde: Eftersom vi i denna rekrytering tillämpar löpande rekrytering betyder det att vi påbörjar anställningsprocessen innan ansökningstiden gått ut.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Höganäs kommun Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1081800".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Höganäs kommun (org.nr 212000-1165)

Arbetsplats
Höganäs kommun Socialförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
Tina Sjödahl
042-33 72 13

Jobbnummer
6231149

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Socialförvaltningen: