Vi söker en ny kollega till Varuflödesplanering Utflöde på Dagab Jönköping

Dagab Inköp & Logistik AB / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dagab Inköp & Logistik AB i Jönköping, Haninge, Skövde, Borås, Växjö eller i hela Sverige

Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val.
Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!


Tjänsten är ett vikariat på heltid som sträcker sig 12 månader med start december 2022.
Bli en av oss
Dagab har i uppdrag att supportera Axfoodkoncernens butiker i varuflödesfrågor. Vårt mål är att stötta och möjliggöra en effektiv butiksdrift för våra kedjor och kunder inom dagligvaruhandeln och servicehandeln i order-, reklamations- och leveransfrågor. Vi administrerar, justerar och bevakar delar av orderflödet ut till butik och supporterar i butiksnära leverans- och kvalitetsfrågor. Vi strävar efter att ge utmärkt service till nöjda kunder där tillgänglighet, samarbete och butikens bästa är i fokus.
Nu söker vi en ny kollega som vill jobba tillsammans med oss. Vi är ett positivt och engagerat team som starkt präglas av kärnvärdet - Tillsammans är vi starkare!

Det här får du göra
Du erbjuds ett omväxlande och stimulerande arbete inom vår avdelning Varuflödesplanering Utflöde. Spännande utmaningar och arbete i högt tempo väntar. Du kommer ansvara för daglig bevakning och granskning av order i syfte att säkerställa ett stabilt varuflöde till butik. Du arbetar både förebyggande och operativt med rättning och justering av order. I din roll fokuserar på att säkerställa en hög hylltillgänglighet i butik och en stabil och hög servicegrad. Du har ett brett kontaktnät inom Varuflödesstyrning och samarbetar tätt med teamet och andra funktioner.
Förutom daglig bevakning av varuflödet ut till butik följer du också upp åtgärder och insatser för att stödja interna och externa beslut som syftar till ständiga förbättringar. Du deltar aktivt i förbättringsaktiviteter och är lyhörd och engagerad i att utveckla arbetet inom din funktion och samarbetet med andra.
Vem är du?
Du har examen från högskola eller universitet inom logistik, ekonomi eller motsvarande kunskap. Du har väl utvecklad kompetens inom planering och principer för hylltillgänglighet. Du har god kompetens inom varuflödessystem och kunskap om kapitalbindning och kostnader förknippande med lager, transport och butikslogistik. Du har mycket god datorvana och kompetens inom MS Office samt förmågan att ta fram, hantera och tolka data i Excel.
Som person är du strukturerad och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ser till företagets bästa och har god förståelse för hur ditt agerande och dina beslut påverkar andra delar i processen. Du är kommunikativ, serviceinriktad och driver gärna förändrings- och förbättringsarbete. För att lyckas i rollen ser vi att du är självgående och initiativtagande. Du trivs att arbeta i en tempofylld miljö och ser utmaningar som drivkraft och möjlighet till utveckling. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Publiceringsdatum
2022-09-30

Om företaget
Vi är inne i en spännande förändringsresa där vi hela tiden utmanar oss i våra processer, roller och arbetssätt. På ett värdeskapande sätt vill vi möjliggöra en modern organisationsstruktur som är anpassningsbar för de förändringar som morgondagens arbetssätt kräver. Därför ser vi att våra roller ständigt kommer utmanas och utvecklas. Är du lika modig och nyfiken som vi är på nästa spännande steg i utvecklingen inom dagligvaruhandeln kan du vara den vi söker!
Placering är på vårt kontor på Bataljonsgatan i A6-området i Jönköping. Arbetstider är 07:00 - 16:00 vardagar.

Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Martin Rydqvist, 0730685672. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2022-10-16. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor.
Om Dagab Inköp & Logistik
Dagab driver och utvecklar koncernens sortiment, inköp och logistik. Dagab har en nyckelroll i Axfoods arbete med att ständigt effektivisera varuflödet. Dagab omsätter drygt 48 miljarder kronor (2020) och ingår i Axfood AB som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm ABs Large Cap-lista.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Dagab Inköp & Logistik AB
Bataljonsgatan 12
55305 JÖNKÖPING

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Dagab Inköp & Logistik AB (org.nr 556004-7903)
Bataljonsgatan 12 (visa karta)
553 05  JÖNKÖPING

Jobbnummer
7032013

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dagab Inköp & Logistik AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dagab Inköp & Logistik AB: