Vi söker en nämndsekreterare till Skarpnäcks stadsdelsförvaltnin

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Skarpnäcks stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där ett aktivt medarbetarskap och ett tydligt ledarskap är grunden för att ge stockholmarna den bästa verksamheten. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet.




Publiceringsdatum
2019-11-04

Beskrivning
Det administrativa stödet inom förvaltningen är indelad i två avdelningar.

Avdelningen HR och kanslis övergripande uppdrag är att stödja nämnd, förvaltningsledning och enhetschefer att genomföra sina uppdrag och nå förväntade resultat. Vi samordnar och kvalitetssäkrar frågor inom bland annat HR, nämnd, registratur, GDPR, arkiv, vaktmästeri. Avdelningen består av 8 medarbetare och vi är ca 20 totalt inom administrationen. Stadsdelsförvaltningens huvudkontor finns i Björkhagens centrum, mycket nära den gröna linjens tunnelbana och ett stenkast från Nackas naturreservat.

Vi söker nu en nämndsekreterare för vikariat ca 10 månader.

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter omfattar att bereda ärenden till stadsdelsnämnd samt nämndens sociala delegation. Detta innefattar även att planera, administrera och protokollföra sammanträden. Du har ett samordnande ansvar för dokumenthanteringen i samband med nämnd, social delegation. Du ska också fungera som rådgivare i frågor om förvaltnings- och kommunaljuridiska frågeställningar och tillsammans med vår arkivansvarige ansvarar du för frågor rörande offentlighet - och sekretess. I arbetet förekommer det att skriva vissa beslutsunderlag till nämnden. Du kommer att samarbeta med många olika yrkesroller och få en god insikt i samarbetet mellan tjänstemän och politiker. Du arbetar nära stadsdelsdirektör och administrativ chef.

Kvalifikationer
Du är statsvetare, jurist eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig samt erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter. Du har även kännedom om relevant lagstiftning (kommunallagen, förvaltningslagen mm). Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Meriterande är om du har erfarenhet från arbete inom offentlig sektor och då helst kommunal verksamhet.

Som person behöver du vara strukturerad, noggrann och serviceinriktad och uppskatta att arbeta självständigt samt ta egna initiativ. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

I arbetet ingår att delta vid nämnden kvällstid en gång i månaden.

Anställningsvillkor
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Februari 2020 Visstidsanställning

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/6120".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Skarpnäck SDF, Administrativa avdelningen

Jobbnummer
4939793

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: