Vi söker en medarbetare IT- Servicedesk!

Maxkompetens Konsult AB / Supportteknikerjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Konsult AB i Halmstad, Laholm, Falkenberg, Ängelholm, Örkelljunga eller i hela Sverige

Vi söker en medarbetare IT- Servicedesk!

Är du en person som älskar service och samtidigt har ett intresse för teknik? Då kan detta vara tjänsten för dig!



Om arbetet:

Du kommer att arbeta med att stödja användarna i det dagliga arbetet vid datorn. Målet är att lösa så mycket som möjligt på distans.

I huvudsak är det support direkt med kund per telefon eller via ett ärendehanteringssystem. En del ärenden ställer höga krav på informationssäkerhet eftersom de kan innehålla personuppgifter.

Dina primära arbetsuppgifter kommer innebära:

* Telefonsupport - registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon.
* Websupport - granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
* Lösningsgrupp - vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.

Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum.



Publiceringsdatum
2020-03-31

Profil
Vi tror att du som söker är en person med kundfokus och ett gott bemötande. Vid urvalet kommer vikten att läggas på personlig lämplighet och förmåga att fungera i grupp.

Vidare har du intresse och erfarenhet av felsökning inom datorteknik, MS Office och Windows OS.

Kvalifikationer
* Gymnasieexamen eller motsvarande inom de IT-tekniska ämnena.
* Kunskap inom klient- (dator) teknik, Windows OS och MS Office.
* Mycket god svenska i tal och skrift.
* B-körkort.

Kunskap om TCP-IP nätverk och AD är meriterande även dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-supportbranschen.

Tjänsten är på heltid dvs. 40 timmar/vecka. Då deras Servicedesk har öppet mellan 7-17 kan arbetstiderna variera under veckan.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.



Frågor gällande tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare /073 436 81 05





Om Maxkompetens:

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 7 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda.

Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar.

Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Maxkompetens Konsult AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3v5AW9AlRCu9O9DNMZVjCQ==".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Maxkompetens Konsult AB (org.nr 556667-3199)

Arbetsplats
Maxkompetens

Jobbnummer
5172611

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Konsult AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Konsult AB: