Vi söker en kundkoordinator till Paragon Nordic i Eket!

Paragon Nordic Eket / Säljarjobb / Örkelljunga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Örkelljunga, Perstorp, Klippan, Markaryd, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Paragon Nordic Eket i Örkelljunga

På Paragon Nordic arbetar vi för att förnya produkter och förverkliga produktidéer som förbättrar människors vardag och skapar en mer hållbar värld. Varje dag producerar vi hundratusentals högkvalitativa och hållbara produkter som återfinns i människors badrumsskåp, garage och städskåp.

Paragon Nordic utvecklar och producerar kemiska produkter inom personal care och styling, industri och bilvård, livsmedel, hushåll, medicinteknik och pharma åt våra kunders varumärken. Vi har produktionsenheter i Vallentuna, Eket, Vilnius (Litauen) och Skarnes (Norge) och våra kunder finns huvudsakligen i Norden. Vi är stolta över att arbeta med våra kunder hela vägen från en produktidé till dess att de har sina färdiga produkter på lager. Genom att vara en partner som med kunskap och engagemang utvecklar och förverkligar produkter och varumärken på ett högkvalitativt och hållbart sätt är det vår övertygelse att vi skapar en långsiktig lönsam tillväxt.

Publiceringsdatum
2019-02-01

Arbetsuppgifter
Som kundkoordinator kommer du att ingå i ett team, Supply Chain, och arbeta tillsammans med teamet med fokus på att skapa ett långsiktigt och bra samarbete med våra kunder. Du kommer att koordinera arbetet kring dessa kunders produkter och tjänster och vara spindeln i nätet internt som ser till att tillsammans med våra säljare realisera kundens visioner från idé till färdig produkt. Ditt främsta arbetsverktyg är vårt ERP system Jeeves men dina dagar kommer också att fyllas av kundkontakt och samarbete med våra olika avdelningar internt. Placering för tjänsten är i Eket, Örkelljunga men upplärning kommer att ske i Vallentuna, Stockholm. Vid enstaka tillfällen kommer du även att delta i möten i Vallentuna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Koordinering i samarbete med kund om planering av produktion, lager och leverans.
• Koordinering internt kring kunders projekt under framtagning av nya produkter.
• Koordinera projekt med fokus på produkternas lansering.
• Sammanställa och registrera information om nya produkter i relevanta system.
• Löpande arbete som innebär bl.a. orderläggning, leveransbesked och uppföljning.
• Frågor från kunder om produkter och tjänster.

VEM ÄR DU?

Vi tror att du har två till tre års tidigare arbetslivsfarenhet inom innesälj, kundkoordinering, projekt koordinering och/eller administration. Du får gärna ha arbetat i tillverkningsbranschen, med B2B eller inom försäljning eller liknande som ger dig förståelse och kunskaper lämpliga för våra kunder. Du har mycket god kommunikativ förmåga och talar och skriver obehindrat på svenska såväl som engelska och har god datavana.

Efterfrågade specifika egenskaper:

• Strukturerad och noggrann
• Affärsförståelse
• Serviceinriktad
• Ansvarskänsla och egen drivkraft
• Samarbetsförmåga

I den här processen kommer stor vikt att läggas vid din personlighet och inställning. Vi söker dig som är målfokuserad och driven men som fortfarande har ett ödmjukt förhållningssätt. Du tycker om att arbeta i team och vill bidra till att vi tillsammans når våra mål och möter kundens efterfrågan. Du är dessutom bra på att lyssna och kan göra en snabb analys av kundens behov för att kunna informera och hantera lösningar på ett engagerat och hjälpsamt sätt. Extra meriterande är förståelse av nordiska språk (främst norska och danska).

OM TJÄNSTEN

Vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, sista ansökningsdag är 2018-02-22. Intervjuer görs fortlöpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Du kommer till ett företag med god stämning, där arbetsmiljö och trivsel värderas mycket högt vilket också en låg personalomsättning vittnar om. Företaget är fackligt anslutet och du erbjuds flertalet goda förmåner samt goda utvecklingsmöjligheter i din yrkesroll.

Vi finns på Riksleden 18 i Eket samt på Fabriksvägen 2 i Vallentuna.

Är du intresserad och vill veta mer? Eventuella frågor besvaras av Anna Bergman på mail: anna.bergman@paragonnordic.com eller telefon: 08- 511 888 73. Skicka din ansökan till ansokan@paragonnordic.com och skriv Kundkoordinator i ämnesraden.

Urval sker löpande och samtliga ansökningar hanteras konfidentiellt.

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-22
Ange följande referens när du ansöker: Kundkoordinator

Företag
Paragon Nordic Eket

Kontorsadress
RIKSLEDEN 2

Jobbnummer
4595327

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Paragon Nordic Eket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Paragon Nordic Eket: