Vi söker en konsumentrådgivare/Budget- och skuldrådgivare

Trollhättans Stad / Företagsekonomjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trollhättans Stad i Trollhättan, Vänersborg, Alingsås eller i hela Sverige

Trollhättan är en stark och attraktiv kommun, men vi vill bli större. I dag är vi över 57 000 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 300 medarbetare i 350 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas.
Vi tycker det är viktigt att blanda olika personligheter, bakgrunder och nationaliteter för att få en levande och dynamisk kommun.

Om verksamheten

Arbetsmarknads- och socialförvaltningen omfattar verksamhetsområdena socialtjänst, arbetsmarknad/sysselsättning, Konsument Trollhättan samt integration.

I förvaltningen arbetar ca 300 tillsvidareanställda. Inom varje verksamhetsområde finns två nivåer för ledning och styrning; områdeschef respektive enhetschef. Som områdeschef och enhetschef har man det övergripande ansvaret för budget, personal, verksamhetsutveckling samt arbetsmiljö. Förvaltningen driver en framsynt verksamhet med fokus på utveckling. Vi är måna om gott samarbete både inom och utanför organisationen. 

Arbetsuppgifter 

Ge råd och vägledning om konsumenternas rättigheter och skyldigheter via besök, telefon och e-post. Arbeta förebyggande inom konsumentområdet genom att hålla föreläsningar på t.ex. skolor, hos föreningar och för näringslivet med fokus på ämnen som konsumentlagstiftning och privatekonomi. Som budget- och skuldrådgivare motiverar du privatpersoner att planera för en ekonomi i balans, att finna lösningar på betalproblem, vilket innefattar hjälp med ansökan, överklagande, omprövningar och stöd i skuldsaneringsprocessen. Det innebär att du har en självständig handläggning av ärenden. 

Kvalifikationer 

Vi söker dig som har en lämplig högskoleutbildning inriktad mot juridik, samhälls-vetenskap eller annan utbildning som prövas likvärdig. 

Du ska trivas med att möta människor, ha ett serviceinriktat förhållningssätt , förmedla och förstå information och har god förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar. Du ska ha god samarbetsförmåga samt ha en väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. 

Som person är du noggrann, strukturerad, effektiv, drivande samt har en god samarbetsförmåga.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-02-02

Ersättning
Fast Lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-26
Ange följande referens när du ansöker: 2016/90
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anncharlotte clowers, Enhetschef 0520-49 70 07

Facklig kontakt
Nås via Stadens växel 0520-49 50 00

Företag
Trollhättans Stad

Adress
Trollhättans Stad
Gärdhemsvägen 9
46132 Trollhättan

Kontorsadress
Gärdhemsvägen 9

Jobbnummer
2646775

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trollhättans Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trollhättans Stad: