Vi söker en kommunikatör till vårt kommunikatörsteam

Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalbil med bruttolöneavdrag

Vårt kommunikatörsteam ingår i kommunens administrativa avdelning som för närvarande består av 13 medarbetare. Vi sitter centralt placerade i kommunhuset i Fjugesta och ingår i kommunstyrelseförvaltningen.

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se



Publiceringsdatum
2018-04-23

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en kommunikatör för ett vikariat.
Kommunens kommunikationsteam är nystartat och är en del av vår satsning på kommunikation, därför finns det ett roligt utvecklingsarbete där du tillsammans med din kollega är med och formar hur vi arbetar framåt.

Som kommunikatör hos oss har du ett omväxlande arbete och stödjer kommunens verksamheter i planering och genomförande av kommunikationsinsatser på olika nivåer. Du har en viktig roll i arbetet med att stärka Lekebergs kommuns varumärke och utveckla kommunens kommunikativa förmåga. Du är ett stöd och bollplank till chefer och medarbetare i kommunikationsfrågor. Med fokus på kvalitet och resultat arbetar du strategiskt och långsiktigt men utför också operativt kommunikationsarbete och hanterar snabba frågor.



Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har en akademisk examen inom medie- och kommunikationsvetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig
• har en mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift
• har B-körkort

Det är meriterande om du har några års erfarenhet av strategiskt kommunikationsarbete, gärna i en offentligt styrd organisation. Meriterande är även kunskap i Sitevision.

Du är van att arbeta med kommunikationsplanering och har erfarenhet av att leda projekt inom kommunikationsområdet. Du har ett helhetsperspektiv på kommunikation och förstår både verksamhetens och invånarnas olika behov och förutsättningar. Att omvärldsbevaka, ta del av trender inom kommunikation och våga testa nya vägar är en självklarhet för dig. Du hanterar olika typer av kommunikationskanaler och hänger med i den digitala utvecklingen. Du är en duktig och kreativ skribent med förmåga att anpassa texter efter kanal och målgrupp och du ser språket som ett verktyg, är bra på att formulera dig och genom skrift identifiera och förmedla budskap.

För att lyckas i denna roll är det viktigt att du är utåtriktad och har lätt för att skapa förtroende. Som person är du drivande, flexibel, lyhörd och positiv. Du trivs i en händelserik vardag och har god förmåga att leverera med hög kvalitet. Du är van att arbeta självständigt och värdesätter samarbeten och goda relationer. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Vikariatet beräknas pågå till augusti 2019.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-20
Ange följande referens när du ansöker: A776110
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Olofsson gustav.olofsson@lekeberg.se 0585-489 66

Företag
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen
Bang 7
71681 Fjugesta

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
4100489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen: