Vi söker en inköpare!
Adecco, Office & HR, Stockholm / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco, Office & HR, Stockholm i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Järfälla eller i
hela Sverige Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag, och under ett år ger vi ca 3 miljoner människor jobb. I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.
Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl. Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora, multinationella koncernerna, men också många av de mindre, innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på
www.adecco.seNu behöver vi Inköpare till vår kund i centrala Stockholm
Publiceringsdatum2010-04-30ArbetsuppgifterDu kommer att ansvara för att initiera, driva och samordna inköp samt lokala och globala avtal för Sverige. Som inköpare arbetar du både på operativ och strategisk nivå med att utveckla vår leverantörsstruktur. Tjänsten innebär även att aktivt etablera nya leverantörer, förvalta och omförhandla befintliga.
För denna tjänst ser vi att du aktivt bidrar med kunskap om inköpsstrategier som är till nytta för vår verksamhet. En stor del av ditt arbete kommer att vara att analysera och sammanställa rapportering till vårt moderbolag.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller inköp och minst tre års arbetserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Tjänsten kräver att du har en väl dokumenterad erfarenhet av strategiskt inköpsarbete, mycket god förhandlingsvana samt god förståelse för juridiska aspekter. Då företaget är ett globalt företag får du gärna ha erfarenheter från internationella miljöer.
Du har mycket goda skriftliga och språkliga kunskaper i engelska och svenska och du behärskar Officepaketet och framförallt Excel till fullo.
Du har ett affärsmässigt perspektiv med en god förmåga att initiera och självständigt driva dina arbetsuppgifter. Din kommunikativa förmåga är mycket god i såväl relationsskapande som förhandlande situationer. Du har en analytisk, men har också en affärsorienterad ådra med god förmåga att fatta beslut. Då du kommer att ha stora kontaktytor såväl internt som externt förutsätter vi att du är mycket samarbetsorienterad och serviceinriktad.
För att arbeta som konsult bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.
Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden.
Tjänsten är på heltid och ska tillsättas omgående. Uppdraget är på lång sikt.
Är du intresserad?
Du är välkommen att ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida
www.adecco.se och ansöker därifrån. Länken till vår annons: på hemsidan:
http://adecco.se/pages/jobad.aspx?adid=995046För frågor kring tjänsten kan du kontakta konsultchefen Katarina Hajdyla på 08-598 983 23
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-05-29
FöretagAdecco, Office & HR, Stockholm
AdressAdecco, Office & HR, Stockholm
Box 12127
10224 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 60
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-100 500
Jobbnummer 640235
Observera att sista ansökningsdag har passerat.