Vi söker en flexibel doer som community host till The Yard
Älvstranden Utveckling AB / Receptionistjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Älvstranden Utveckling AB i Göteborg Älvstranden Utveckling är ett kommunalt bolag med uppdrag att förverkliga Vision Älvstaden. Tillsammans med Göteborgs Stads förvaltningar och näringslivet skapar vi en inkluderande, grön och dynamisk innerstad runt älven.
Publiceringsdatum2023-05-11ArbetsuppgifterVill du vara med i den spännande utvecklingen av The Yard? Är du service-minded, flexibel och vill verka i en internationell miljö där start-ups inom tech ska växa? Då är The Yard rätt plats för dig.
The Yard är en ny tech-arena som just nu utvecklas på det gamla Götaverksområdet på Lindholmen i Göteborg. Här hörs historiens vingslag i de gamla varvsbyggnaderna och det nya möter det gamla. Här får start-ups inom tech chans att testa sina idéer och växa som företag. Med medlemskap som bas får företagen tillgång till både verkstadsyta och kontor parallellt med events och konferenser. Konceptet testas nu i fastigheten Pannverkstaden för att om cirka ett år skala upp och flytta till Utrustningsverkstaden. Det är till Pannverkstaden vi nu söker en community host.
Anställningen kommer vara hos Älvstranden Utveckling AB, en av tre initiativtagare till The Yard tillsammans med Business Region Göteborg och Lindholmen Science Park. Älvstranden Utveckling AB är ett kommunalt fastighetsbolag och en del av Göteborgs Stad. Med utgångspunkt i vårt fastighetsinnehav, bidrar vi till en hållbar, långsiktig stadsutveckling i Göteborg genom att utveckla kvartersmark och fastigheter.
Rollbeskrivning
Rollen som community host innebär att hjälpa till där det behövs i stort och smått. Du arbetar i driften och tar hand om våra medlemmar samt konferenser och events på The Yard. Din roll är att sätta guldkant på vardagen för våra medlemmar och uppgifterna är varierande. Det kan vara stort och smått, alltifrån att brygga kaffe till att förbereda och genomföra stora events och konferenser. Du finns på plats och är tillgänglig för våra medlemmar och stöttar The Yards projektledare med dagliga uppgifter. Du är en viktig del i att skapa ett kreativt community, att lyssna in behov och ta egna initiativ till förbättringar. Du ser till att våra medlemmar och intressenter har det bra och känner sig omhändertagna. Förutom medlemmarna har du nästan dagligen en proffsig och proaktiv kontakt med våra leverantörer, det kan till exempel vara ett cateringföretag, elektriker eller städpersonal. Du är en doer och ser till att arbetet blir gjort med ett gott resultat. The Yard är under uppbyggnad så du får stort utrymme att påverka berättelsen om The Yard och dess innehåll.
Dina arbetsuppgifterExempel på arbetsuppgifter:
• Initiera och genomföra medlemsaktiviteter.
• Se till att lokaler, teknik och medlemskök alltid är i toppskick.
• Ha ansvar för att utveckla konferensverksamhet
KvalifikationerVåra förväntningar på dig
Som community host har du känsla för service, är flexibel, initiativrik och lösningsorienterad. Du behöver även vara noggrann och strukturerad. Dagarna kommer se olika ut och du arbetar tätt ihop med projektledaren för The Yard. Eftersom The Yard är under uppbyggnad krävs det att du även klarar av ett självständigt arbete.
Du har ett hälsosamt förhållningssätt till arbetet, vilket märks bland annat på hur du planerar och genomför dina uppgifter. Som person ligger ditt fokus på möjligheter och lösningar snarare än hinder. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.
Förutom ovan nämnda förmågor vill vi att du har gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Vi ser gärna även att du har erfarenhet inom hotell, restaurang, event eller liknande.
Då The Yards medlemmar och intressenter verkar i en internationell miljö är det viktigt att kunna engelska i tal och skrift. Det är också viktigt att behärska svenska i tal och skrift eftersom beställningar med mera görs i våra upphandlingssystem och Älvstranden Utveckling AB har svenska som koncernspråk.
Meriterande
• Du erfarenhet av att jobba med fastigheter, intresse av inredning och återbruk av möbler
• Datorkunskap krävs och erfarenhet av nätverk inom tech/IT är meriterande.
• Språkkunskaper i andra språk än engelska och svenska
Vi tror på allas lika möjligheter, så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.
Anställningsform
Anställningen är en särskild visstidsanställning om max 12 månader. Arbetstiderna är vanligtvis vardagar 08.00 - 17.00 men både kvälls- och helgarbete förekommer.
Du kommer att tillhöra avdelningen kommunikation och verksamhetsstöd och arbetsledas av The Yards projektledare. Även om den största tiden spenderas på The Yard har du en självklar plats på Älvstranden Utveckling ABs kontor och deltar i både avdelningens och bolagets aktiviteter då det är möjligt utifrån uppdraget på The Yard.
Varmt välkommen med din ansökan!
Läs mer om The Yard på: THE YARD - Älvstranden Utveckling (alvstranden.com) och följ oss gärna på Linkedin: @the-yard-lindholmen
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C140320".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Älvstranden Utveckling AB (org.nr 556659-7117)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Älvstranden Utveckling AB
Kontakt Näringsliv- och marknadsansvarig
Melina Garhed
melina.garhed@alvstranden.goteborg.se 031-368 96 09 Jobbnummer 7765414
Observera att sista ansökningsdag har passerat.