Vi söker en färdtjänsthandläggare till Farsta Sdf

Stockholms Stad, Farsta SDF, Beställare, Biståndsenheten äldre / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Farsta SDF, Beställare, Biståndsenheten äldre i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Farsta stadsdelsområde växer och utvecklas, det byggs nya bostäder och förskolor. Området består av tio stadsdelar av skiftande karaktär med villaområden, tunnelbaneförorter och centrala Farsta med sin höghusbebyggelse. Det är nära till kommunikationer och till naturen samt Farsta centrum med butiker och restauranger. I Farsta bor cirka 58 000 invånare och inom Farsta stadsdelsförvaltning arbetar cirka 1 300 medarbetare.



Arbetsplatsbeskrivning
Beställarenheten äldre består av 30 medarbetare i olika åldrar.

Där ingår en enhetschef, två biträdande enhetschefer, en administrativ assistent, två avgiftshandläggare, en färdtjänsthandläggare, en boendesamordnare, ett team med vårdplanerare och tre team med hemma handläggare. Vi håller till i trevliga lokaler i Farsta centrum.

Vi har flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till träning på arbetstid om arbetet tillåter. Vi har hälsocoacher och värnar om vår goda arbetsmiljö.

Då vår färdtjänsthandläggare valt att gå vidare, söker vi nu en efterträdare.

Publiceringsdatum
2018-11-26

Dina arbetsuppgifter
Som färdtjänsthandläggare arbetar du med att utreda behovet av färdtjänst utifrån inkomna ansökningar och inskickade läkarintyg. Rollen innebär även att utreda och fatta beslut om behovet av riksfärdtjänst utifrån lagstiftning där målgruppen främst är personer över 65 år. Du ansvarar för att meddela de sökande om beslut samt skicka beställning till riksfärdtjänsten. I tjänsten kommer du att möta många människor genom både byråbesök och hembesök.

Vidare har du ansvar för att sprida kunskap och informera om färdtjänst till bland annat interna medarbetare, föreningar och organisationer.

Du håller dig ständigt uppdaterad inom området genom exempelvis nyhetsbrev, kurser m.m. och är uppmärksam på förändringar kring riktlinjer och lagstiftningar. Vidare informerar du övriga inom enheten om de förändringar som sker på området. På enheten hjälper och stöttar alla varandra och därför kan andra administrativa arbetsuppgifter förekomma.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning med inriktning mot administration eller annan inriktning som bedöms som likvärdig. Du har aktuell arbetslivserfarenhet av handläggning och/eller utredning inom offentlig sektor. Arbetet innebär många kontaktytor både internt och externt vilket ställer krav på din förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Vidare har du goda datorkunskaper och erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem, det är meriterande om du har erfarenhet av Paraplyet.

Det är också meriterande om du har arbetslivserfarenhet inom området färdtjänst, riksfärdtjänst, administrativ erfarenhet från äldreomsorg och/eller myndighetsutövning.

Då rollen innebär kontakt med olika personer och funktioner inom enheten är det viktigt att du är bra på att samarbeta. Vidare är du tydlig och pedagogisk i din kommunikation och är serviceinriktad. Du är självgående och har en god förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Vi lägger stor vikt på de personliga egenskaperna.



Övrig information
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-10
Ange följande referens när du ansöker: 2018/7502
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Jacobsson, HR - Konsult 08- 50811714, elin.jacobsson@stockholm.se
Eva Duwaldt, Enhetschef 08-508 19 222

Företag
Stockholms Stad, Farsta SDF, Beställare, Biståndsenheten äldre

Adress
Stockholms Stad, Farsta SDF, Beställare, Biståndsenheten äldre
Storforsplan 36, plan 11, Farsta centrum
12322 Farsta

Kontorsadress
Storforsplan 36, plan 11, Farsta centrum

Jobbnummer
4481840

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Farsta SDF, Beställare, Biståndsenheten äldre

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Farsta SDF, Beställare, Biståndsenheten äldre: