Vi söker en erfaren redovisningsekonom

Experis AB / Redovisningsekonomjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige

Är du en erfaren och samarbetsorienterad ekonom och vill arbeta på en myndighet som verkar inom det högaktuella området arbetsmiljö? Vill du vara med och vidareutveckla och forma en expertmyndighet som har möjlighet att påverka både nationellt och internationellt? Då kan jobbet som ekonom hos oss vara något för dig!

Vårt uppdrag

Myndigheten för arbetsmiljökunskap inrättades 2018 med kontor i Gävle. Myndighetens uppdrag är att sammanställa och sprida forskningsbaserad kunskap om arbetsmiljö, utvärdera och analysera effekter av statliga reformer. Vi ska följa och främja kunskapsuppbyggnad om arbetsmiljöfrågor både inom EU och andra länder samt följa och främja företagshälsovårdens utveckling. Vår ambition är att bidra till att skapa förutsättningar för ett friskt, glädjefyllt och hållbart arbetsliv genom att vara ett nationellt kunskapscentrum inom arbetsmiljöfrågor.

Vi söker nu en erfaren redovisningsekonom med placering i myndighetens stab. Staben har ett uppdrag att vara en operativ och rådgivande stödfunktion. Stabens olika ansvarsområden omfattar bland annat verksamhetsstyrning, HR, redovisning, ekonomi, lokalfrågor, upphandlingar, arkiv och registratur samt andra administrativa uppgifter. Med engagemang, hög kompetens och en förståelse för hur vi tillsammans bidrar till myndighetens verksamhetsutveckling integrerar vi våra specialistkompetenser till en väl fungerande helhet. Att arbeta på vår stab är stimulerande och omväxlande.

Publiceringsdatum
2023-05-11

Arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom kommer du att ansvara för myndighetens ekonomiska redovisning, finansiering samt återrapportering (årsredovisning, prognoser och ekonomiska redovisningar till Ekonomistyrningsverket etc.). Du jobbar självständigt på både strategisk och operativ nivå. Du är ett stöd i frågor som rör ekonomi för processledare och ledningsgrupp. Du kommer i din roll bland annat ha ett nära samarbete med en kollega inom upphandling och inköp.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Budget- och prognosarbete

• Månadsuppföljning

• Rådgivande stöd inom projektekonomi till forsknings- och utvärderingsekonomi

• Hantering av leverantörsfakturor

• Årsredovisning, intern kontroll och samverka i årlig revision

• Skapa och revidera styrdokumentation

För övrigt hanterar i dagsläget Statens servicecenter delar av de ekonomiadministrativa tjänsterna och du kommer att vara kontaktperson gentemot dem och även representera myndigheten externt i de frågor som berör ekonomi.

Våra förväntningar på dig

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi/ annan motsvarande utbildning inom ekonomiområdet samt flerårig yrkeserfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du ska ha arbetat med budget, prognos, uppföljning, bokslut och årsredovisning. Det är meriterande om du har erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter från annan statlig myndighet eller offentlig sektor.

Vi ser det också som meriterande om du har erfarenhet av systemen Agresso och Visma Proceedo.

Vi söker dig som är självgående och trivs i en roll med stort ansvar. Du har god förmåga att strukturera och prioritera i ditt arbete. Som person är du analytisk och rapporterar med hög kvalitet inom givna tidsramar. Du har god samarbetsförmåga, är bra på att lyssna in och bygga upp och utveckla relationer med ett förhållningssätt som skapar förtroende i organisationen. Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig välformulerat och tydligt på svenska i tal och skrift.

Myndigheten är nu fem år och fortfarande under utveckling. Vi ser det därför som värdefullt att du bidrar till såväl utveckling som förvaltning av arbetssätt och rutiner. Vi kommer att värdera dina personliga egenskaper högt.

Anställningens omfattning och villkor

Myndigheten tillämpar förtroendearbetstid för möjlighet till flexibilitet i vardagen, erbjuder friskvårdsbidrag och uppmuntrar medarbetarna till individuell kompetensutveckling. Här finns möjlighet till distansavtal som innebär att kunna arbeta delvis på distans. Fasta mötesdagar på kontoret förekommer och övrig närvaro planeras i samråd med din chef. Anställningen är tills vidare och omfattning är 100 procent. Tillträdesdag är enligt överenskommelse. Vi erbjuder månadslön med individuell lönesättning.

Välkommen med din ansökan bestående av CV och ett personligt brev senast 31 maj 2023.

I denna rekrytering samarbetar Myndigheten för arbetsmiljökunskap med Jefferson Wells. Om du har några frågor angående rekryteringsprocessen eller arbetets innehåll, kontakta rekryteringskonsult Marjo Carlson, 070-377 06 64 alternativt marjo.carlson@jeffersonwells.se

Fackliga representanter:

Christer Gustafsson (SACO), 076-827 44 27 och Cinnika Lögdqvist (OFR-S/ST), 031-617052.

Myndigheten för arbetsmiljökunskap strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Vi vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. I rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till samarbetspartners och annonsvägar och undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "f6101fe0-3b35-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Myndigheten för Arbetsmiljökunskap

Kontakt
Marjo Carlson
+46703770664

Jobbnummer
7765902

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: