Vi söker en Ekonom

Övik Energi AB / Redovisningsekonomjobb / Örnsköldsvik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Örnsköldsvik, Nordmaling, Kramfors, Bjurholm, Sollefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Övik Energi AB i Örnsköldsvik

Vi söker dig som vill arbeta med bokslut, redovisning, moms och skatter.

Tjänsten är placerad vid Gemensamma Redovisningsenheten som består av 7 medarbetare. Enhetens huvuduppgift är att sköta den löpande redovisningen, periodbokslut, årsbokslut, skatte- och momshanteringen för de kommunägda bolagen. Du rapporterar till redovisningschefen.

Dina arbetsuppgifter som ekonom
Som ekonom har du huvudansvaret för den legala redovisningen, moms och skatter i bolagen du arbetar med. Anställningen är hos Övik Energi men du kommer att jobba med ett eller flera andra kommunala bolag.

I rollen som ekonom ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

- Löpande redovisning, avstämningar samt in- och utbetalningar.
- Upprätta månadsbokslut, tertialbokslut, årsbokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer.
- Systemadministration kring leverantörsfakturahanteringen i Proceedo, ekonomisystemet, fastighetssystemet mm.
- Redovisa och betala skatter och moms samt hålla dig uppdaterad på regelverket inom dessa områden.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har erfarenhet av att självständigt upprätta periodbokslut och årsbokslut i medelstora aktiebolag. Obligatoriska kvalifikationer är:

- Högskoleutbildning inom ekonomi, gärna civilekonom, eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet inom redovisning.
- Erfarenhet av att hantera månads- och årsbokslut i medelstora företag.
- Erfarenhet av att upprätta moms och skattedeklarationer i medelstora företag.
- Behärskar Excel mycket väl.
- Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.

Meriterande är om du:
- Har arbetslivserfarenhet från redovisnings-/revisionsbranschen.
- Har arbetslivserfarenhet från redovisning i bostadsbolag.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Framgångsfaktorer är att du:
- Är organiserad och tar stort eget ansvar för att säkra din leverans enligt uppsatta tidplaner och deadlines.
- Har siffersinne och är analytisk vilket krävs för att kunna säkerställa en hög kvalitet i leveransen.
- Har lätt för att samarbeta med andra människor; är serviceinriktad och tillmötesgående i ditt bemötande.

Är du intresserad av ett tryggt och meningsfullt arbete?
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 2024-09-15.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid placerad i Örnsköldsvik. Möjlighet till distansarbete upp till 30%. Kontaktperson för denna tjänst är Jenny Öhman, 070-3239433.

Kommunkoncernen ingår i ett finskt-samiskt förvaltningsområde.

Vi arbetar aktivt för att öka vår mångfald och ser varje medarbetare som en unik resurs.

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/8".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Övik Energi AB (org.nr 556019-1750)

Arbetsplats
Verksamhetsstöd

Kontakt
Jenny Öhman
070-3239433

Jobbnummer
8841433

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Övik Energi AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Övik Energi AB: