Vi söker en driven och engagerad HR/Ekonomiadministratör

Retail staffing - bemanning & rekrytering butik / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail staffing - bemanning & rekrytering butik i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Kungsbacka eller i hela Sverige

Vi samarbetar med rikstäckande butikskedjor inom Detalj/- och Daglivaruhandeln samt Fack-/Grossisthandeln när det gäller att rekrytera och bemanna med medarbetare och chefer till butik och kontor.

Våra kunder är från hela branschen tex: Lindex, Glitter, Hemköp, Plantagen, Synoptik, Siba, Swedol, Lidl, K-rauta, Coop, Media Markt mfl och vi bemannar över 200 butiker i Stockholm/Göteborg/Skåne med våra härliga kollegor vi kallar " Polare".

Vi växer i snabb takt och får fler kunder och nya uppdrag till båda våra två verksamheter:
Retail Recruitment och Retail Staffing.

För att kunna möta framtiden söker vi dig som vill vara med i ett expansivt företag i världens roligaste bransch.

Hos oss är det högt tempo och korta deadlines då vi jobbar med att matcha rätt kompetens till rätt uppdrag inom rekrytering och uthyrning. Rollen är en mix både HR- respektive Ekonomiadministration.

Vårt arbete ställer höga krav på diskretion och förtroende där kunder och kandidater är i fokus. Det är därför avgörande att du är serviceinriktad, kan uttrycka dig professionellt i tal och skrift och förstår värdet av goda relationer.

Publiceringsdatum
2016-10-15

Dina arbetsuppgifter
• Kontrollera våra konsulters tidrapporter
• Gå igenom våra kunder attestunderlag
• Kontakt med vår leverantör ( PA-Kompetens) av löner vars system bygger på AGDA
• Kontrollera lönespecifikationer
• Sammanställning av tider från excel-filen från PA-kompetens som underlag till alla uthyrningskunder
• Inmatning av dessa uppgifter i fakturamodulen i SpeedLedger.
• Sändning av fakturorna per mejl och fakturaskrivare.
• Inmatning av bokföringsunderlag till lönerna i SpeedLedger.
• Avstämningar i samband med upprättande av momsrapport och skattedeklaration för moms, var tredje månad
• Inlämning via Skatteverkets webbplats samt uppläggning av betalningsuppdrag på Internetbanken.
• Avstämningar i samband med upprättande av skattedeklaration för arbetsgivare
• Inlämning via Skatteverkets webbplats samt uppläggning av betalningsuppdrag på Internetbanken
• Hantering av kontrolluppgifter för de anställdas löner. Avstämningar mot bokföringen
• Löpande bokföring
• Registering och uppdatering av nya kunder/arbetsställen, löner och fakturaunderlag
• Ta fram statistik dag/vecko/månad
• Mailutskick och information till våra kunder och medarbetare
• Ta fram anställningsunderlag/kontrakt
• Övrigt förekommande kontorsrelaterade arbetsuppgifter
• Boka intervjuer och skicka kallelser till kandidater

Som person är du:

• En positiv person som gillar tempo och förändring men som också har stor passion för ordning och reda
• Har siffersinne och är analystik
• Van av att arbeta i Speedledger samt Agda
• trygg i dig själv och van att arbeta självständigt

Dina erfarenheter/kunskaper:

• Du har arbetat med motsvarande arbetsuppgifter inom ekonomi i minst 2 år
• Du har en relavant utbildning inom ekonomi och redovisning
• Du har bra kunskaper om de olika lagar och regler kring sjuklönelagen, arbetstidslagen, semesterersättning samt minst grundläggande kunskaper om arbetsrätt
• Merit är om du kan Handelsavtalet

Vi erbjuder:

• Att få vara med att påverka
• Att få arbeta i ett litet, tight team med högt i tak och mycket att göra
• Goda utvecklingsmöjligheter
• Tjänsten är på 2-3 dagar/veckan
• Utöver en fast månadslön erbjuder vi även bonus
• Vi erbjuder en sjukvårdsförsäkring och träningsbidrag
• Styra dina arbetstider där även möjligheten att jobba hemifrån finns
• Härliga arbetskamrater och superfina lokaler på Drottninggatan

Övrig information
Du arbetar för bägge våra två bolag och rapporterar till VD för Retail Staffing.

Vi går under Kollektiv avtalet Almega för tjänstemän. Tjänsten är en tillsvidare anställning. Vi gärna ser att du kan börja omgående ber vi dig inte vänta med att skicka oss ansökan omgående då vi kallar till intervju fortlöpande.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till VD Olle Mikkelsen/ Retail Recruitment, 0703-374405 alt olle.mikkelsen@retailrecruitment.se

Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via vår hemsida.

Varmt välkommen till oss!

"We love retail"

Varaktighet, arbetstid
Deltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-31
Ange följande referens när du ansöker: HR/Ekonomi administratör
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Olle Mikkelsen, Retail Talent Manager 0703 - 37 44 05 olle.mikkelsen@retailrecruitment.se
Ulrika Mikkelsen, Retail Staffing Manager 0767 - 77 41 38 ulrika.mikkelsen@retailstaffing.se

Företag
Retail staffing - Bemanning & Rekrytering butik

Adress
Retail staffing - Bemanning & Rekrytering butik
Drottninggatan 31
41114 Göteborg

Kontorsadress
Drottninggatan 31

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3107359

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail staffing - bemanning & rekrytering butik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail staffing - bemanning & rekrytering butik: