Vi söker en driven avtalscontroller som brinner för entreprenörs

Solna Stad / Administratörsjobb / Solna
2016-09-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker en driven avtalscontroller som brinner för entreprenörs" (publicerad 2018-01-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Solna Stad i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Vaxholm eller i hela Sverige

I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.

Tekniska förvaltningen ansvarar för planering och skötsel av stadsmiljön och förvaltar stadens fastigheter. Andra ansvarsområden är renhållning, trafik, mätning och kartor. Vi arbetar för att Solna ska erbjuda en vacker, trygg och välfungerande stadsmiljö.

Tekniska förvaltningens verksamhet är i stort sett helt utlagd på entreprenad och är en renodlad beställarorganisation. Nästan alla medarbetare på förvaltningen har som huvuduppdrag att delta i planering, upphandling, beställning och uppföljning av entreprenörernas insatser inom förvaltningens olika verksamhetsområden. Staben för upphandling och avtalsuppföljning har ett viktigt uppdrag att koordinera och driva upphandlingsarbetet och stötta sakverksamheterna i den löpande entreprenörsstyrningen och avtalsuppföljningen.

Är du en driven avtalscontroller som brinner för entreprenörsstyrning? Vill du arbeta i en organisation med tydligt fokus på upphandling och avtalsuppföljning? I så fall kan du vara den vi söker.

Vad innebär arbetet?
Som avtalscontroller vid tekniska förvaltningen arbetar du aktivt med entreprenörsstyrning, avtalsuppföljning och uppföljning av avtalsrelationen.

Du ansvarar för leverantörsregister i Tendsign och Creditsafe, vilket bl. a innebär att hålla avtalsdatabasen och leverantörsregister uppdaterad samt att informera och utbilda kollegor på förvaltningen.

Du planerar och koordinerar kontraktsmöten och noggrant dokumenterar mötena samt stödjer sakverksamheterna i den löpande entreprenörsstyrningen och avtalsuppföljningen.

Vidare arbetar du med information internt gällande avtal, följer upp entreprenören och underentreprenörer avseende kontraktsvillkor och kommer även att vara en resurs i vår verksamhetsutveckling avseende entreprenörsstyrningen och arbeta med frågor som hör till detta.

Staden har bra och väl utvecklade policys, riktlinjer, anvisningar, processtöd och mallar för både upphandling, entreprenörsstyrning och avtalsuppföljning. Du utgår från de styrande dokumenten och använder processtöd och mallar i det dagliga arbetet. Du deltar även i vårt kontinuerliga utvecklingsarbete av styrande och stödjande dokument för förvaltningens och stadens arbete med upphandling och entreprenörsstyrning.

Tjänsten är placerad vid staben för upphandling och avtalsuppföljning och du rapporterar till stabschefen.

Vem söker vi?
Du har utbildning med inriktning ekonom, ingenjör, eller motsvarade yrkesutbildning inom upphandling eller inköp. Vidare har du arbetat med leverantörsstyrning i offentlig sektor, gärna i kommunal verksamhet. Har du erfarenhet av entreprenörsstyrning och/eller de allmänna bestämmelserna inom byggbranschen är det meriterande.

För att lyckas i rollen som avtalscontroller är det viktigt att du har ett brinnande intresse för inköp och avtalsföhållanden. Du tar egna initiativ, söker information och sätter dig in i de upphandlade avtalen. Du trivs i sammanhang av utveckling och förändring. Det är ett mervärde om du har erfarenhet av förstudie/marknadsanalys och kravställning av tjänster i förfrågningsunderlag. Eftersom all entreprenörsstyrning sker i nära samverkan med kollegor ska du ha lätt att samarbeta med andra människor. Du behärskar svenska språket väl i tal och skrift samt kan anpassa kommunikationen till motpart och situation. Du är van vid att arbeta metodiskt och strukturerat mot tydliga deadlines.

För tjänsten krävs också att du behärskar Officepaketets olika delar väl och har mycket goda kunskaper i Excel. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i digitala upphandlingsverktyg. Kunskaper i upphandlingsverktyget Tendsign och kreditupplysningar i Creditsafe är meriterande.

Mer information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse.
Välkomen med din ansökan redan idag då utvärdäring sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag 2016-10-21.
Har du frågor kontakta gärna: Kiarash Kaffashpour, stabschef, 08-746 17 34.

Solna blev utsedda till Årets Superkommun bland landets storstadskommuner i en rankning genomförd av tidningen Dagens Samhälle tidigare i år. Rankningen bygger på en samlad bedömning av bland annat kommunal ekonomi, näringsliv och förbindelser. Även i tidningen Fokus rankning Bäst att bo hamnar Solna på en topplacering.

Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-09-14

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Solna Stad

Adress
Solna Stad
Stadshusgången 2
17186 Solna

Kontorsadress
Stadshusgången 2

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3046537

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Solna Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Solna Stad: