Vi söker en Customer Services Assistant
Sofidel Sweden AB / Kundservicejobb / Kinda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Kinda,
Ydre,
Tranås,
Eksjö,
Boxholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sofidel Sweden AB i Kinda Customer Services Assistant
Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6000 anställda och en omsättning på drygt 1,8 miljarder euro.
Sofidel Sweden AB står för att alla ska ha lika rättigheter och möjligheter vare sig kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trouppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.
I rollen som Customer Services Assistant (CSA) är din huvuduppgift att garantera hög service till både interna och externa kunder, i enlighet med koncernens riktlinjer och försäljningsstrategier. Som CSA kommer du att arbeta i team och ansvara för kunder tillhörande olika affärsområden. Du kommer att ha ett nära samarbete med andra avdelningar inom företaget, framförallt sälj men även logistik och ekonomi.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I dina dagliga arbetsuppgifter ingår registrering av kundorder, fakturering och uppdateringar av kundens reskontra och masterdata. Du är även ansvarig för registrering och uppföljning av reklamationer. Vidare bistår du företagets säljorganisation i syfte att uppnå effektivitets- och kvalitetsmål.
Kvalifikationer
Gymnasiekompetens
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i både tal och skrift
Erfarenhet från tidigare administrativt arbete
Analytiskt lagd. Du bör gilla att arbeta med siffror och statistik
Meriterande
Erfarenhet av arbete från olika affärssystem där SAP är meriterande
Erfarenhet av service med kundinriktning
Erfarenhet av försäljningsarbete, gärna B2B
Publiceringsdatum2019-11-01Dina personliga egenskaperDå tjänsten innebär mycket kontakt med människor både internt och externt söker vi dig som är kommunikativ och serviceinriktad. Vidare är du engagerad i ditt arbete och gillar struktur och ordning. Vi ser även att du är stresstålig, flexibel samt har god samarbetsförmåga. Då företaget ingår i en internationell koncern förväntar vi oss att du är bekväm med att dagligen kommunicera på affärsengelska, både muntligt och skriftligt. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillträde: Omgående, urvalsprocessen kommer ske löpande.
Varaktighet: Vikariat 6-månader
Tjänstemannabefattning: Dagtid
Ansökan
Ansökan skickas till
ansokan.sweden@sofidel.com Sista dag att ansöka är 17 november 2019, märk ansökan med CSA.
Vid ev. frågor om tjänsten, kontakta HR-avdelningen på
hr.sweden@sofidel.com.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-17
AdressSofidel Sweden AB
Industrivägen 15
59040 Kisa
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "CSA".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sofidel Sweden AB (org.nr 556630-5909)
Industrivägen 15 (
visa karta)
590 40 KISA
Ansökan E-post:
ansokan.sweden@sofidel.com Jobbnummer 4900340
Observera att sista ansökningsdag har passerat.