Vi söker en Country Manager Norge till Advisa

2Complete AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2018-11-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker en Country Manager Norge till Advisa" (publicerad 2018-12-06) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 2Complete AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Dina arbetsuppgifter
Just nu söker vi dig som kan axla rollen som Country Manager Norge hos Advisa.
Advisa befinner sig i en stark tillväxtresa och kommer under 2019 ta mark i ett nytt land och expandera till Norge. Därav söker vi nu en driven och analytisk Landschef som kan ta en ledande roll i att bygga upp och driva Advisa Norge.

I rollen som Landschef Norge har du ett övergripande ansvar för att sätta upp och utveckla den Norska affären. Du kommer i ett initialt skede ansvara för att införa och anpassa processer och strukturer till den nya marknaden samt etablera affären. I takt med att affären växer kommer du att rekrytera det team som behövs, samt även öppna ett fysiskt kontor i Norge.

Initialt kommer du att samarbeta med Advisas Expansionschef som kommer att stötta dig i arbetet med att öppna upp den nya marknaden. I takt med att Norge blir en självständig enhet kommer du rapportera till bolagets VD och bli en del av Advisas ledningsgrupp.

Dina viktigaste prioriteringar i rollen kommer att vara:

• Rekrytera, leda och utveckla norska teamet
• Utveckla Advisas kunderbjudande till att bli det ledande på norska marknaden
• Öka Advisas varumärkeskännedom på norska marknaden och utveckla affären

Exempel på ansvarsområden:

• Fullt resultatansvar för norska verksamheten
• Formulera och exekvera på Advisas tillväxtstrategi i Norge
• Ansvara för att skriva avtal med partners och säkerställa att Advisa har marknadens ledande partnererbjudande
• Sätta och exekvera marknadsstrategin
• Rekrytera och leda Advisas norska team


Om företaget
Advisa grundades 2011 med ambitionen att hjälpa kunder förbättra sin privatekonomi. Vårt mål är att göra det enkelt för alla att förbättra sin privatekonomi genom att konkurrensutsätta banker och på så vis sänka räntan på befintliga och nya lån. Med ett stort fokus på kundservice och utveckling av vår teknik, ser vi till att ständigt förbättra vår tjänst för att göra det lika enkelt och naturligt att jämföra lån som det är att köpa en flygbiljett på nätet. Sedan starten har vi hjälpt över 200,000 svenskar att se över sina lån och i genomsnitt sänkt våra kunders räntor med 35%.
På Advisa värdesätter vi varandra och är stolta över vad vi tillsammans åstadkommer. Vi är cirka 50 anställda som utstrålar stor passion för vårt arbete och har ett genuint intresse för att hjälpa andra människor. Vi lovar bara det vi kan hålla och vi finns för att skapa resultat åt våra kunder. På Advisa tror vi på att involvera alla och att högt i tak skapar bättre lösningar. Därför tycker vi att det är viktigt att anställda proaktivt lyfter förslag på hur vi kan bli ännu bättre.


Din profil
Till denna roll söker vi främst dig som har ca 5 års kvalificerad arbetslivserfarenhet efter avslutad akademisk utbildning som ekonom, ingenjör eller dylikt. Vi ser att du har jobbat på ett ledande bolag i en högpresterande bransch där höga krav ställs på analytisk förmåga och handlingskraft, t.ex. inom management consulting eller investment banking. Det är meriterande om du även har drivit eget bolag eller arbetat på ett entreprenöriellt tillväxtbolag.

Som person har du ett starkt driv och är resultatorienterad. Vi ser även att du är en naturlig ledare som har en stark passion för att bygga och utveckla företag. Du är handlingskraftig och identifierar proaktivt problem och tillhörande lösningar, samt att har ett engagemang som smittar av sig. Det är även viktigt att du är beredd att flytta till Norge efter den initiala perioden för att på bästa sätt skapa förståelsen för marknaden.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Siri Hågefalk på telefon 076-869 30 58 eller siri@2complete.se


Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-11-22

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-07
Ange följande referens när du ansöker: 1538
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Siri Hågefalk siri@2complete.se

Företag
2Complete AB

Adress
2Complete AB
Sveavägen 33
11134 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 33

Jobbnummer
4472840

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 2Complete AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 2Complete AB: