Vi söker en arkivredogörare till Östermalms äldreomsorg

Stockholms Stad, Östermalm SDF, Enheten för biståndsbedömning / Biblioteksassistentsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Östermalm SDF, Enheten för biståndsbedömning i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Vi på Östermalms äldreomsorg arbetar kontinuerligt med att utveckla våra processer, stärka vår kvalité och förbättra den interna arbetsmiljön.

Vi på Östermalms äldreomsorg arbetar kontinuerligt med att utveckla våra processer, stärka vår kvalité och förbättra den interna arbetsmiljön. En del i det arbetat är att vi behöver stärka upp våra kompetens och rutiner kring arkivfrågor.

Totalt omfattas ca 2700 personer över 65 år av kommunal vård och omsorg inom stadsdelen Östermalm. Äldreomsorgen är organiserad i en beställar-/utförarorganisation. Enheten för biståndsbedömning utgör äldreomsorgens beställarenhet och har i uppdrag att utifrån gällande lagstiftning svara för myndighetsutövning och beställning inom verksamhetsområdet. Uppföljning av beviljade insatser, verkställighet och kostnader ingår som ett led i handläggningen.

Nu söker vi dig som vill arbeta som arkivredogörare och bidra med att skapa tydliga processer och utveckla arbetet kring våra arkivfrågor.

Tjänsten avser en tillsvidareanställning på deltid.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas och göra skillnad. Kontinuerlig handledning och kompetensutveckling ser vi som en självklarhet. Vi har förmånliga friskvårdssubventioner, erbjuder friskvård på arbetstid samt tillämpar flex- och sommartid.

Publiceringsdatum
2019-03-29

Dina arbetsuppgifter
Inom din enhet ansvarar du för:

- att stötta arbetet inom dokumenthantering, medverkande i framtagandet av nya rutiner och processer avseende arkivfrågor
- att informera om arkivfrågor och är där kontaktperson rörande dessa frågor
- att leverera allmänna handlingar till förvaltningsarkiv och genomföra gallring
- att märka hyllor i arkiv och hålla ordning bland enhetens handlingar

Du kommer också hjälpa handläggare med att få fram akter, ta emot akter för avslutade ärenden samt se till att ordningen i arkivet är god. Du tar också hand om arkivfrågor rörande SOL och HSL gällande våra leverantörer och säkerställer att rutiner efterlevs.

Vi söker dig som har:

- fullgjord gymnasieexamen
- flerårig och aktuell erfarenhet kring dokumenthantering, arkiveringsregler, gallring och allmänna handlingar
- du har Kunskap kring MS Office och dokumenthanteringssystem
- erfarenhet av administrativt och koordinerande arbete

Meriterande är om du arbetat med arkivfrågor inom socialtjänsten och har kunskap om Paraplysystemet. Det är dessutom meriterande om du läst kurser inom arkivvetenskap och hållit i utbildningar.

Du är noggrann och strukturerad och har ett serviceperspektiv. Du har en förmåga att ta initiativ, driva dina egna processer och uppnå resultat. Du är tydlig och har en mycket god pedagogisk insikt. I rollen måste du vara kvalitetsmedveten och se fördelarna med
förändringsarbete.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Provanställning kan komma att tillämpas.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
50%. Tillträde: Tillträde omgående enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-14
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1606
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Grahn, Enhetschef katarina.grahn@stockholm.se/08-508 104 03
Mats Holmström, HR-konsult 08-508 117 35

Företag
Stockholms Stad, Östermalm SDF, Enheten för biståndsbedömning

Adress
Stockholms Stad, Östermalm SDF, Enheten för biståndsbedömning
Karlavägen 104, 6 trappor
10642 Stockholm

Kontorsadress
Karlavägen 104, 6 trappor

Jobbnummer
4699681

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Östermalm SDF, Enheten för biståndsbedömning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Östermalm SDF, Enheten för biståndsbedömning: