Vi söker en Arbetscoach till ny verksamhet inom Daglig Verksamhe
Skövde kommun, Avdelning för funktionshinder LSS / Behandlingsassistentjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla behandlingsassistentjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelning för funktionshinder LSS i Skövde,
Lysekil eller i
hela Sverige Vill du ha ett jobb där du hjälper individer att få så hög livskvalitet som möjligt? Är du en självständig person som drivs av att coacha och motivera andra? Har du arbetslivserfarenheterfarenhet från funktionsnedsättningsområdet? Då kanske du är vår nya kollega!
Som arbetscoach i Skövde kommun blir du en del av sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet ska kännetecknas av ett gemensamt förhållningssätt som grundar sig i trygghet, ansvar och respektfullt bemötande. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.
Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Tillsammans tar vi Skövde framåt!
Publiceringsdatum2021-06-04ArbetsuppgifterDen nya verksamheten kommer att ha som huvuduppgift att coacha, vägleda och motivera individer inom målgruppen till rätt områden inom Daglig Verksamhet LSS. Du kommer tillsammans med stödpedagog utgöra kärnan och vara delaktig i att forma den nya verksamheten.
Målgruppen är individer med insatsen Daglig verksamhet LSS som står nära den öppna arbetsmarknaden.
En förutsättning är att du har förståelse för människors olika sätt att kommunicera och möter individen utifrån där den befinner sig. Genom ett coachande- och motiverande förhållningssätt med rätt typ av kognitivt stöd ser du till personers möjligheter och utveckling. Arbetet präglas av självbestämmande och delaktighet.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad socialpedagog, har en beteendevetenskaplig utbildning eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har även kunskap och erfarenhet inom funktionsnedsättningsområdet.
En förutsättning är att du har grundläggande datorvana och mycket goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Vi ser även att du besitter färdigheter kring samtalsmetodik och har ett salutogent synsätt. Tidigare erfarenhet av social dokumentation är meriterande.
Vi ser att du är en person som har god förmåga att arbeta självständigt och driva processer framåt. Du samarbetar väl med kollegor som finns i olika funktioner i din närhet. Du trivs bäst i det nära arbetet, samtidigt som du är trygg med administrativa uppgifter. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort B för manuellt växlad bil är ett krav då resor förekommer i arbetet.
Vid anställning ska utdrag från Polisens belastningsregister (Blankett 442.9) kunna uppvisas. Utdraget skall lämnas oöppnat till rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden för en fullständig ansökan tills att utdraget är dig tillhanda är ca 2 veckor.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2021-10-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkövde kommun, Avdelning för funktionshinder LSS
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1035599".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skövde kommun (org.nr 212000-1710)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Skövde kommun, Avdelning för funktionshinder LSS
Jobbnummer 5788938
Observera att sista ansökningsdag har passerat.