Vi söker en affärsorienterad bolagsjurist till LloydsApotek

LloydsApotek, Finance / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos LloydsApotek, Finance i Stockholm

LloydsApotek har idag 79 apotek i Sverige med ambitionen att växa de närmsta
åren. LloydsApotek är en del av McKesson Group, ett av de ledande
internationella tjänsteföretagen inom läkemedels-, apoteks- och
hälsovårdsområdet. McKesson Europe är verksam i 14 länder runt om i världen
och sysselsätter cirka 39 000 människor

LloydsApoteks mål är att bli en av de ledande
apotekskedjorna i Sverige som ska leverera den bästa servicen och de
mest innovativa och inspirerande apotekstjänsterna. Hos LloydsApotek
möter kunden kompetent och välutbildad personal som kan recept och är
experter inom hud och värk

Vi söker en affärsorienterad bolagsjurist till LloydsApotek

Publiceringsdatum
2017-11-30

Dina arbetsuppgifter
• Som jurist på LloydsApotek arbetar du nära den operativa verksamheten och stöttar både den och ledningen med såväl legala som regulatoriska frågor. Du arbetar främst med avtalsrätt inklusive hyresrätt, bolagsrätt, och förväntas även behärska generell affärsjuridik. Du fungerar även som rådgivare i förhandlingar med interna/externa parter.

Du kommer vara LloydsApoteks Compliance Officer och därmed hantera förekommande policyarbete, riskbedömningar och rapporteringskrav. Har du även erfarenhet av PuL och GDPR är det starkt meriterande.

I din roll ingår att ha mycket kontakter med våra ägare i Tyskland och USA, samt att ha ett väl etablerat samarbete med övriga nordiska juristkollegor. Du rapporterar i din tjänst direkt till VD för LloydsApotek

Kvalifikationer
Vi söker dig som har juristexamen och cirka 3 - 5 års erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete från advokatbyrå eller annat bolag. Du är driven, självständig och har ett affärsmässigt och pragmatiskt sätt att lösa problem. Du är duktig på att prioritera och organisera ditt arbete

Dina egenskaper
Vi söker dig som delar våra värderingar: integritet, kunden i centrum, ansvar, respekt och excellens. Vi värdesätter dessutom att du är lyhörd, samarbetsorienterad och har en god portion humor.

Du bör ha en stark kommunikativ förmåga, muntligt och skriftligt, på såväl svenska som engelska

Vi erbjuder:
I din roll kommer du ha stor möjlighet att utveckla och påverka både arbetssätt och organisation. Du kommer till ett entreprenörsdrivet företag med starka internationella influenser och möjligheter. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, goda utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor!

Vi sitter i trevliga kontorslokaler vid Södra Station.
Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år med tillsättning så snart som möjligt.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-chef Marie Bergsgård på marie.bergsgard@lloydsapotek.se

Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-21
Ange följande referens när du ansöker: 3640747900
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Bergsgård marie.bergsgard@lloydsapotek.se

Företag
LloydsApotek, Finance

Adress
LloydsApotek, Finance
Box 38152
10224 Stockholm

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 54, 10064 Stockholm

Jobbnummer
3830821

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från LloydsApotek, Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos LloydsApotek, Finance: