Vi söker ekonomihandläggare till Östersund

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Östersund
2014-12-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker ekonomihandläggare till Östersund" (publicerad 2015-03-24) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med cirka 260 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och i Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 25 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2015. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder och ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för ekonomirelaterade tjänster. Avdelningen har ca 85 medarbetare, fördelade på fyra enheter i Östersund och Gävle. Avdelningens uppdrag omfattar e-handel, leverantörs- och kundfakturahantering, in- och utbetalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut samt servicedesk ekonomi. På den aktuella enheten i Östersund finns ca 35 medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar:

Leverantörsfakturahantering
Utbetalningar
Löpande bokföring

Publiceringsdatum
2014-12-09

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Akademisk examen inom ekonomi eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms som likvärdiga.
Erfarenhet av fakturahandläggning och löpande bokföring.
Erfarenhet av att jobba i Visma och/eller Agresso
Dokumenterat goda redovisningskunskaper
Goda kunskaper i Microsoft Office.

Dessutom är det meriterande om du har:
Vana av att hantera stora volymer.
Kunskap om det regelverk som gäller för staten inom det ekonomiadministrativa området.

Vidare ska du ha förmåga:
Serviceinriktad, noggrann, ansvarsfull.
Bidra till god stämning på arbetsplatsen och utföra arbetsuppgifterna med fokus på kunden.
Mål- och resultatinriktad.
Initiativrik samtidigt som du är lojal mot fattade beslut.

Övrig information
Anställningen är 100 procent och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Svärdfeldt, enhetschef, tel. 010-456 02 73.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Anéa Elfving SEKO tel. 08-791 42 59, Martina Sterner Saco-S, tel. 010-456 00 86.

Ansökan med personligt brev och meritförteckning skickas senast den 14 december till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med ansökan och anställningens namn samt Dnr 10735-2014/2511.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-14
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Kontakt
Maria Svärdfeldt, Enhetschef 010-4560273 (Arbete) maria.svardfeldt@statenssc.se

Företag
STATENS SERVICECENTER

Adress
STATENS SERVICECENTER
FE 15
80171 GÄVLE

Kontorsadress
RUDDAMMSGATAN 30
GÄVLE
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
2095591

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: