Vi söker ekonomiadministratörer till Serviceförvaltningen

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker ekonomiadministratörer till Serviceförvaltningen" (publicerad 2017-03-17) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.



Arbetsplatsbeskrivning

Serviceförvaltningen ekonomi är en intäktsfinansierad verksamhet.

Våra kunder är stadens förvaltningar och bolag. Verksamheten erbjuder ekonomitjänster inom processerna leverantörsreskontra, kundreskontra, kassa-bank och redovisning. Vi ansvarar också för hyresadministration av andrahandsuthyrning till brukare och hantering av förskole- och fritidshemsavgifter. Våra uppdrag är reglerade i serviceavtal. Vi är ca 105 medarbetare organiserade i fem enheter. Kundorientering och kundfokus är centrala begrepp.

Till Serviceförvaltningen ekonomi söker vi fem ekonomiadministratörer. Två av tjänsterna är tillsvidareanställningar som inleds med 6 månaders provanställning med start mars 2017 eller tidigare. Ytterligare två tjänster är visstidsanställningar som löper på under sex månader med start omgående och den sista tjänsten är ett föräldravikariat som löper på under ett år med start april/maj 2017.

Publiceringsdatum
2016-12-02

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiadministratör arbetar du i någon eller flera av processerna rörande kundreskontra och leverantörsreskontra samt administrera andrahandsuthyrning inom socialtjänsten.

Vi arbetar i ekonomisystemet Agresso och i systemet LOIS där andrahandsuthyrningarna administreras. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där ni ansvarar för att utföra tjänster åt förvaltningarna. Du är också delaktig i verksamhetens förbättringsarbete. Arbetet innebär många kontakter med stadens olika verksamheter, medborgare och leverantörer.

Kvalifikationer
Vi söker dig med fullgjord gymnasieutbildning gärna med inriktning mot ekonomi. Eftergymnasial utbildning inom området såsom exempelvis en KY-utbildning inom ekonomiadministration är meriterande.

Vi ser att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom kundreskontra. Det är meriterande om du har erfarenhet av leverantörsreskontra. Vi ser gärna också att du har erfarenhet av självständigt arbete på handläggarnivå. Erfarenhet från att ha arbetat i Agresso eller annat likvärdigt ekonomisystem är meriterande.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift och tycker det är roligt med kundkontakt och att ge service per telefon! Du är noggrann, snabb och stresstålig och är serviceinriktad gentemot kollegor och kunder. Du har en god samarbetsförmåga och du är självgående i ditt arbete. Du hanterar ett kund- och leverantörsförhållande på ett professionellt sätt.

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetenbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-16
Ange följande referens när du ansöker: 2016/2389
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nozha Amezeane, HR-konsult 08-508 11716, nozha.amezeane@stockholm.se
Tülin Ulug, Enhetschef tulin.ulug@stockholm.se

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
3192391

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Ekonomi: