Vi söker ekonom med inriktning mot finans till Siemens
 Skill / Bankjobb / Finspång
 Observera att sista ansökningsdag har passerat.
 
   Visa alla bankjobb i Finspång, 
Norrköping, 
Linköping, 
Vingåker, 
Katrineholm eller i 
hela Sverige Visa alla jobb hos Skill i Finspång, 
Norrköping, 
Linköping, 
Katrineholm, 
Söderköping eller i 
hela Sverige   Är du utbildad ekonom eller har du erfarenhet inom finans, kassa, eller bank och är sugen på ett nytt steg i karriären? Sök då tjänsten som Trade finance administrator på Siemens!  
Om företaget 
Siemens Industrial Turbomachinery AB (SIT AB) utvecklar och tillverkar världsledande gasturbiner och ångturbiner för en global marknad. Företaget levererar även kompletta turbinbaserade kraftanläggningar för långsiktigt hållbar och kostnadseffektiv produktion av elektricitet, ånga och värme. Turbinerna säljs även som drivkällor för kompressorer och pumpar, främst inom olje- och gasindustrin. En omfattande serviceorganisation täcker alla levererade produkter och anläggningssystem. På SIT arbetar 2 800 personer, merparten i Finspång och ca 120 i Trollhättan. Företaget omsätter ca 10 miljarder kronor om året.  
Dina arbetsuppgifter 
Som Trade finance administrator ska du administrera företagets portfölj av garantier och remburser till företagets olika projekt, dvs hantera beställningar, ändringar, arkivering och förfall. Du granskar och ger rådgivning kring dokument kopplat till remburser. I viss mån kommer du även granska, utvärdera samt ge råd kring garantitexter, remburser och kreditupplysningar. Andra förekommande arbetsuppgifter är;  
• Administration av kreditupplysningar 
• Rapportering till redovisning och koncernfunktioner 
• Svara på prisförfrågningar och göra kostnadsberäkningar  
Tjänsten är av administrativ karaktär med inslag av upphandling- och beställarfunktion. I den här tjänsten blir du anställd på Skill och jobbar som konsult på Siemens.   
Din profil 
Vi söker dig som har en högskoleingenjörsexamen med inriktning mot företagsekonomi och finansiering, alternativt flerårig relevant arbetslivserfarenhet. Det är värdefullt om du har en bakgrund där du arbetat administrativt med garantier och L/C. Tjänsten kräver mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Du hanterar med lätthet officepaketet och främst excel. Då du kommer bli del av ett team som arbetar tillsammans och även finns som backup för varandras ansvarsområden kräver det en god känsla för lagarbete.  
Som person är du självständig, noggrann och ödmjuk. Du har lätt för att kommunicera med motparter både inom och utom organisationen. Du har ett ansvarstagande arbetssätt och ser lösningar istället för problem.   
Ansökningsförfarande 
Rekrytering till tjänsten sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Du söker på 
www.skill.se. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Amanda Ljungholm på 
amanda.ljungholm@skill.se alternativt 011-199470.  
Om oss 
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2018-09-19ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-19
Ange följande referens när du ansöker: 3701
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmanda Ljungholm 
amanda.ljungholm@skill.seFöretagSkill
AdressSkill
Värmekyrkan, Källvindsgatan 1
60240 Norrköping
KontorsadressVärmekyrkan, Källvindsgatan 1  
Jobbnummer 4355656 
Observera att sista ansökningsdag har passerat.