Vi söker efter en rekryteringsansvarig med driv!

Humana Assistans AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Där du erbjuds ett spännande och utvecklande jobb? Välkommen till Humana - det ledande nordiska omsorgsföretaget. Läs mer på www.humana.se.

Nu söker vi en rekryteringsansvarig till vårt kontor i Göteborg.

En viktig del i vår verksamhet är att hitta rätt assistent till våra kunder, utifrån kundernas behov och önskemål. Utan våra grymt duktiga rekryteringsansvariga hade detta inte varit möjligt. Vill du vara en del av detta gäng och arbeta för allas rätt till ett bra liv, tycker jag att du ska ta tillfället i akt och söka redan idag!

Publiceringsdatum
2019-04-15

Om tjänsten
Som rekryteringsansvarig på vårt kontor i Göteborg ansvarar du för rekrytering av personliga assistenter till våra kunder bosatta i Göteborg med omnejd.

En rekryteringsansvarigs huvudsakliga arbetsuppgifter på Humana assistans är:

• Självständigt arbete med rekryteringsprocessens samtliga delar, från annonsskrivning till avtalsskrivning - både med kund- och kandidatupplevelsen i fokus!
• Proaktivt arbete med att bygga upp vår vikariepool och leta upp potentiella kandidater till framtida rekryteringsbehov i form av att hålla rekryteringsträffar, lyfta fram Humana assistans som arbetsgivare på mässor och liknande.
• Strategiskt arbete tillsammans med kund- och assistentansvariga och bemanningsansvariga för att se över personalförsörjningen hos våra kunder.

Då arbetsplatserna du rekryterar till är kundens hem, är du periodvis på resande fot för att träffa kunder, skapa kravprofiler och stötta upp vid intervjuer. Dessa resor sker främst dagtid.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är bra på att bygga relationer, gillar att ge service och kan hitta lösningar på det mesta. Att du delar vår värdegrund glädje, engagemang och ansvar är av stor vikt eftersom detta är vägledande för oss varje dag.

Som rekryteringsansvarig kommer du att ha många rekryteringar på gång samtidig och periodvis kommer det vara hög belastning. Detta ställer krav på uthållighet, flexibilitet och engagemang hos dig som söker. Vidare är du en duktig administratör som ser fördelar med att ha ett strukturerat arbetssätt.

Att vara serviceminded och ha kundfokus är en självklarhet då du kommer att ha mycket kontakt med våra kunder och personliga assistenter. Dessutom kan du komma att ansvara för en del interna forum så om du gillar att leda andra människor så är det positivt.

Utbildning är inget krav för denna tjänst men om du har en eftergymnasial utbildning som är relevant är det intressant. Däremot är det meriterande om du har erfarenhet av personlig assistans och arbetsledning där inom och/eller erfarenhet av rekrytering ifrån en liknande bransch.

Körkort B är ett krav.

Vi erbjuder:

Som rekryteringsansvarig på Humana Assistans får du förmånen att både tillhöra en större grupp med kunniga rekryterings- och bemanningsansvariga samt arbeta självständigt med egna ansvarsområden/kunder. Inom vissa förbestämda ramar får du själv planera och strukturera upp ditt arbete, självklart med stöd från duktiga ledare och kollegor.

På Humana har vi en bra anledning att stiga upp och gå till jobbet varje dag. Vi är hängivna uppgiften att ge så många människor som möjligt ett bra liv. Det är en stor uppgift. Och vi har tur - vi har 15 000 talangfulla medarbetare.

Vi tror på att ge våra medarbetare eget ansvar och på att ha starka ledare som inspirerar, stödjer och coachar. Vi bygger varaktiga relationer - med våra kunder, med våra samhällspartner och med varandra. Vi hjälper våra medarbetare att utveckla sin kompetens och bygga meningsfulla karriärer.

Om anställningen:

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Start under våren 2019, enligt överenskommelse.

Tjänstgöringsgraden är 100% och arbetstiden är förlagd måndag-fredag 8.00-17.00

Placeringsort Göteborg

Vi tillämpar MAP och Matrigmatester i denna rekrytering.

Sista ansökningsdag är 2019-05-05. Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har cirka 15 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 7 000 människor. Vi arbetar efter visionen "Alla har rätt till ett bra liv".

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Liza Flemme Gärdsell, HR-generalist liza.flemmegardsell@humana.se 0705258269

Företag
Humana Assistans AB

Adress
Humana Assistans AB
Vädursgatan 5
41250 GÖteborg

Kontorsadress
Vädursgatan 5

Jobbnummer
4732104

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana Assistans AB: