Vi söker dig som är junior supporttekniker/kundtjänstmedarbetare

Experis IT Huvudkontor / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Stockholm, Solna, Sollentuna, Södertälje, Sigtuna eller i hela Sverige

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

För vår konsultverksamhet söker vi nu juniora supporttekniker/kundtjänstmedarbetare med IT intresse, uppdraget beräknas starta omgående och pågå i cirka 6 månader. Vår kund sitter i Kista.

Publiceringsdatum
2016-01-22

Dina arbetsuppgifter
Hos vår kund kommer du primärt arbeta med att kontakta företagskunder per telefon för att informera och planera plattformsbyte för kunden. Du kommer även migrera kunden till den nya plattformen och utföra vissa tester tillsammans med kund. Rollen innebär även viss felsökning vid eventuella problem samt en hel del administration och viss skriftlig kundkommunikation.

Du kommer till exempel att:
Ringa ut till vår kunds företagskunder och meddela om dessa plattforms förändringar samt på ett professionellt sätt ge dem den informationen de behöver.
Migrera kunden till den nya plattformen och utföra vissa tester.
Sköta administration kring projektet.

På sikt kan tjänsten innebära övriga prestigelösa som mer avancerade uppgifter varav vi söker dig som motiveras och drivs av nya spännande utvecklingsmöjligheter. Du kommer att arbeta i flertal olika system varav din systemvana blir av högsta relevans. Rollen innebär en väg i ett av Sveriges största företag i en spännande, utvecklande bransch där innovation, nytänkande och driv motiveras!

Vem är du?
Kan börja omgående och som är serviceminded ut i fingertopparna. Du har tidigare erfarenhet av att arbete med servicerelaterat jobb. Framför allt har du ett tekniskt intresse och lätt för att lära dig nya affärssystem. Vi ser det som mycket meriterande om du tidigare har arbetat i reception, support, servicedesk eller dylikt.

För att trivas i rollen har du starkt lösning- och kundfokus och du strävar alltid efter hög service. Du är van att prata med olika målgrupper och uppfattas som pedagogisk och tydlig i din kommunikation. Du arbetar proaktivt och är inte rädd för att hugga tag i saker när det behövs. För att trivas bra hos vår kund är du även trevlig, social och relationsbyggande.

Vi tar inte emot ansökningar via email
Skriv gärna in när du kan vara tillgänglig för start av uppdrag. Samt hur du löser boende om du inte bor på orten vi söker kandidater till. Urvalsprocessen sker löpande, det är därför viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktperson för detta jobb
Har du frågor angående konsultrollen är du välkommen att maila
nicolina.johansson@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nicolina Johansson

Företag
Experis IT Huvudkontor

Adress
Experis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2630483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT Huvudkontor: