Vi Söker Dig Med Kunskap Och Erfarenhet Inom Sccm
Wise IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Wise IT i Göteborg,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka,
Stenungsund eller i
hela Sverige Vår kund befinner sig just nu i en spännande fas där de växer och behöver därför förstärka sitt team med fler duktiga och trevliga kollegor. Detta är det perfekta nästa steget för dig som har med dig något till några års erfarenhet men som ändock befinner dig i början av din karriär.
Vår kund är ett bolag som satsar på sin personal och som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter internt. De värdesätter att ha roligt och att trivas såväl på jobbet som utanför.
Passar vi dig?
OM WISE IT
Wise IT är ett rekryterings- och konsultbolag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Hos oss hittar du såväl djup som bredd.
Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Som grund har vi stenkoll på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer -- tillsammans!
Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.
Om denna position
Vår kund söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba med support och goda kunskaper inom SCCM. Som person är du serviceinriktad och du strävar alltid efter en nöjd användare oavsett utfall i ärendet.
En dag på uppdraget kan innebära support av stora internationella kunder, du kommer till stor del att arbeta med system som SCCM, Exchange (Exchange on-prem och Office 365), AD, PC och MAC managering.
Du kommer att hjälpa kunder med att felsöka, men du hjälper också till med utveckling, monitorering och ska agera proaktivt vid problem samt komma med förslag till förbättringar i de olika systemen. Man arbetar i ärendehanteringssystem där man ansvarar för ärenden som kommer in från tekniker och i teamet hjälper man varandra om man fastnar i ärenden eller liknande. Vilket gör att man aldrig är helt ensam, man hjälps åt helt enkelt. Du kommer även sitta med utvecklingsverktyg för utveckling av ovan nämnda system.
Vem är du?
För att passa för denna rollen ser vi att du har med dig något eller några års erfarenhet av supportrollen. Du har genom din erfarenhet och ditt intresse för området skaffat dig en bred förståelse inom det tekniksa området.
Goda kunskaper inom SCCM, Exchange, Office365 och AD (Active Directory) är ett krav. Därutöver efterfrågar vår kund en person som har erfarenhet inom MAC managering.
Du pratar och skriver svenska och engelska flytande.
Låter det intressant? Ansök redan idag, även om vi befinner oss i semestertider så kommer vi för detta uppdrag att gå igenom ansökningar löpande. Uppmärksamma dock att återkoppling och svar på frågor kan dröja till v.33.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-07-07ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Wallin
caroline.wallin@wiseit.seEmil Rafstedt
emil.rafstedt@wiseit.seJosefin Roxvall
josefin.roxvall@wiseit.seFöretagWise IT
AdressWise IT
Sveavagen 13
11157 Stockholm
KontorsadressSveavagen 13 11157, Stockholm
Jobbnummer 3597161
Observera att sista ansökningsdag har passerat.