Vi söker CRM Specialist för Kunds räkning
Retail Recruitment Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Retail Recruitment Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Företaget är en väletablerad och internationell butikskedja som bl.a. blivit utsedd till Årets bästa Butikskedja. Det finns butiker runt om i landet med nya etableringar på gång.
Vår kund har startat en ny digitalavdelning vars första uppdrag är att införa ett lojalitetssystem till deras kunder. Nu söker vi därför en CRM (Customer Relationship Management) Specialist.
Det här gör man som CRM Specialist
Som CRM Specialist på den nya avdelning Digital kommer du vara en viktig del i att införa ett lojalitetsprogram för våra kunder. Arbetet påbörjas nu under hösten/vintern 2019 och du kommer vara en del av ett team på ca fyra personer.
Dina arbetsuppgifter i detta team är att bidra med kunskapen om vad som behövs för att det redan befintliga systemet ska tas väl emot av våra svenska kunder. I dag finns systemet implementerat i länder så som Spanien, Danmark och Österrike och det finns ett starkt team i Barcelona som har mycket kompetens av systemet och som du och hela teamet kommer att ha ett nära samarbete med.
Du kommer att bli vår svenska CRM specialist i systemet Salesforce. Din roll innebär i största del att kvalitetssäkra databasen, koordinera innehållet, etablera och utveckla kundprofiler samt kundsegmentering och ha full kontroll över kundlivscykeln i nära samarbete med andra avdelningar. Såsom marknad och kommunikation, supply chain, inköp, försäljning och kundtjänst. Det är ditt ansvar att förse övriga avdelningar med värdefulla kundinsikter för utveckling av strategier och aktiviteter. Du ansvarar även för relevant analys, mätning, rapportering och uppföljning av data. Du kommer också att ansvara för svensk kravställning mot CRM internationellt.
Publiceringsdatum2019-12-12ProfilDu har akademisk examen och några års erfarenhet av liknande jobb. Du har erfarenhet av att arbeta med eller ingå i ett team som arbetar med lojalitetsprogram, kundklubbar och kunddatabaser. Erfarenhet från dagligvaruhandeln eller detaljhandeln ses som meriterande. Du har ett stort intresse av att analysera, mäta och följa upp resultaten av genomförda aktiviteter. Om du har erfarenhet av Salesforce (force.com, Marketing Cloud), Jira och/eller Confluence ses det som starkt meriterande.
Arbetet kräver ett analytiskt förhållningssätt med förmåga att sammanfatta data till analyser och slutsatser, både för vidare optimering av aktiviteter och för presentation till andra avdelningar. Som person är du noggrann, innovativ, engagerad med god samarbetsförmåga samt en god förmåga till att driva projekt och ta initiativ. Du har god ekonomisk förståelse och har goda kunskaper inom Excel. Tjänsten kräver att du behärskar svenska som engelska i både tal och skrift. Kunskaper i tyska är meriterande.
Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde efter överenskommelse.
I samband med denna rekrytering samarbetar företaget med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Karlsson, 0705 - 08 43 40,
malin.karlsson@retailrecruitment.se Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRetail Recruitment Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Retail Recruitment Sverige AB (org.nr 559067-8503),
http://www.retailrecruitment.se Arbetsplats Retail Recruitment - Rekrytering Chefer/specialister Inom Retail/e-Commerce/fmcg
Jobbnummer 4998074
Observera att sista ansökningsdag har passerat.