Vi söker chef till kommunens KontaktCenter
Kommunstyrelsekontoret, Norrtälje kommun / Ekonomichefsjobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Norrtälje,
Vallentuna,
Vaxholm,
Täby,
Värmdö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kommunstyrelsekontoret, Norrtälje kommun i Norrtälje Norrtälje kommun är en bra bit av Roslagen och har en härlig miljö att vistas i. Här finns en storslagen natur med den härligaste av skärgårdar. Kommunen rymmer drygt 53 000 permanentboende och cirka 100 000 fritidsboende. Närheten till Stockholm, Uppsala och Arlanda gör det möjligt att leva i en småstad med storstadens möjligheter inom bekvämt avstånd.
Våra fackliga företrädare når du genom kommunens växel, tel. 0176-71000.
I Norrtälje kommun vill vi ha mångfald i arbetslivet och välkomnar sökande med olika etnisk bakgrund.
Vi är inne i ett expansivt skede och söker en chef för vårt KontaktCenter. Fokus ligger på att ytterligare förbättra servicen och tillgängligheten till våra kommuninvånare. Kontaktcenters roll är att besvara, förmedla, koordinera och hjälpa allmänheten att snabbt få svar på olika frågor om kommunens verksamheter. Målet är att 80 % av alla ärenden till kommunen hanteras av KontaktCenter år 2012. Vår vision är att medborgarna i Norrtälje kommun skall uppleva att de i alla kontakter med kommunen möts av professionell och serviceinriktad personal
KontaktCenter ingår i Teknik och Service som är en del av det nybildade kommunstyrelsekontoret.
I enheten finns förutom KontaktCenter, även telefonistfunktion, konsumentvägledning och kontorsadministration. Idag arbetar det 11 personer i enheten.
Publiceringsdatum2010-03-12ArbetsuppgifterDu kommer att ha personal-, ekonomi och verksamhetsansvar. Det ingår i dina arbetsuppgifter att utveckla verksamheten mot uppsatta mål och stötta personalen i det vardagliga arbetet. Du kommer att ingå i avdelningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till tekniska chefen.
KvalifikationerVi vill att du har erfarenhet från arbetsledning av personal. Har du dessutom lett personal i förändringsarbete är det meriterande. Att kunna leda projekt, är också en förutsättning för att lyckas väl.
Vi förutsätter att du har adekvat högskoleutbildning eller motsvarande inom exempelvis information/kommunikation. Du är bevandrad i hur man kan använda IT-teknikens möjligheter för att förverkliga uppdraget, samt har kunskap om verktyg för effektiv telefoni- och ärendehantering. Det är meriterande om du har varit med och byggt upp sådan verksamhet som präglas av ett kundorienterat synsätt.
Din ledarstil kännetecknas av ett processorienterat arbetssätt och du tycker om att arbeta fokuserat mot uppsatta mål. Du har ett strategiskt synsätt kombinerat med ett operativt engagemang. Du känner dig trygg i ditt ledarskap och vet hur man får ut det bästa av varje enskild individ, såväl som av gruppen. Du tänker alltid och i alla situationer utifrån kundens behov och önskemål. Kommunikation är ett viktigt ledord.
För att klara uppdraget förutsätter vi att du har förståelse för hur det är att arbeta i en politiskt organisation.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-03-23
Ansökningar skickas till Norrtälje kommun, Kommunstyrelsekontoret, Teknik och Service, Box 800, 761 28 NORRTÄLJE.
Ange följande referens när du ansöker: A115985
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAgneta Hildén Möllenborg, 0176-71394
Facklig kontaktAnneliDynewall, Nås vi kommunens vxl 0176-71000
FöretagKommunstyrelsekontoret, Norrtälje kommun
AdressKommunstyrelsekontoret, Norrtälje kommun
Box 800
76128 Norrtälje
Jobbnummer 606195
Observera att sista ansökningsdag har passerat.