Vi söker biståndshandläggare som vill ingå i vårt starka team!
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Partille kommun vill vara en hälsofrämjande arbetsplats och därför får du som medarbetare ta del av en rad förmåner såsom olika fritids- och friskvårdsaktiviteter, flextid, friskvårdsbidrag och förmånscykel. Vi har även möjlighet till ytterligare 5-6 semesterdagar per år genom att byta ut semesterdagsersättning mot ledig tid. Vårt kontor finns i Partille centrum med snabba och täta förbindelser till Göteborg.
Biståndsenheten består av 26 handläggare, en bostadsanpassningshandläggare, två förste biståndshandläggare, en enhetschef samt två administratörer som avlastar i de administrativa uppgifterna. Vi arbetar mot äldre som har behov av insatser enligt SoL samt mot barn och vuxna med fysiska, intellektuella eller psykiska funktionsnedsättningar som behöver insatser enligt SoL och LSS. Enheten är uppdelad i två team utifrån verksamhetsområde, funktionsstöd och äldreomsorg. Vår enhet kännetecknas av hög kompetens och ett genuint engagemang. Våra medarbetare stannar länge och trivs med sin arbetsmiljö vilket vi är väldigt stolta över. Nu finns äntligen chansen att bli en av oss!
Nu söker vi dig som vill arbeta med det viktiga uppdraget som biståndshandläggare med inriktning SoL, målgruppen är i första hand äldre personer, där du tillsammans med kollegor gör skillnad för dem vi är till för!
Publiceringsdatum2023-05-12Arbetsuppgifter• Tycker du om att arbeta i team?
• Vill du vara med och påverka?
• Är arbetsmiljön viktig för dig?
Vi är en enhet där våra högst prioriterade mål handlar om att bibehålla vår goda arbetsmiljö med bra förutsättningar och närhet till skratt. Vi sätter brukaren i fokus och tror att ett gott bemötande är nyckeln till framgång tillsammans med en stor portion kompetens. Tillsammans arbetar vi aktivt med utveckling och kvalitetsarbete.
Som biståndshandläggare är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt SoL samt ansvara för information under pågående utredning. Du möter många människor, tar del av deras levnadshistorier och bidrar till en skillnad i deras liv när de får stöd till en fungerande vardag. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum, vilket ofta sker i samarbete med anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter. Viktigt för oss är att vi samarbetar utifrån våra olika roller och kompetenser.
Med ansvar för ett geografiskt område arbetar du med brukare som bor kvar i ordinärt boende. Du arbetar i nära samverkan med en eller flera kollegor som delar området utifrån en datumindelning, vanliga ansökningar är insatser så som hemtjänst, dagverksamhet, trygghetslarm, korttidsplats/växelvård och särskilt boende. Områdeshandläggarna har gemensam extern processhandledning.
Biståndshandläggarna inom ordinärt boende arbetar nära tillsammans med kollegorna i vårt planeringsteam och utgör tillsammans vårt SoL- team som varje vecka har gemensamt metodmöte, de hjälps åt vid semestrar, frånvaro mm.
VAD ERBJUDER VI DIG?
Hos oss får du en coachande arbetsledning och metodstöd, extern processhandledning samt utbildningsmöjligheter som får dig att växa i din yrkesroll. För den egna utvecklingen har alla varsin läsdag per termin där grupperna ofta ordnar egna bokseminarier för diskussion och ökat lärande. På enheten ger vi varandra stöd i olika ärenden och utvecklar verksamheten tillsammans. Vi har ett tydligt fokus på att främja en god arbetsmiljö. Sedan flera år skriver vi alla våra utredningar efter Socialstyrelsens IBIC modell där vi gjort en egen förenklad tolkning av modellen och har anpassat vårt datasystem efter det. För att underlätta balansen mellan arbete och fritid erbjuder vi flexibel arbetstid och möjlighet till att delvis arbeta på distans.
KvalifikationerVi söker dig som har examen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har goda kunskaper om rådande lagstiftning och rättspraxis inom området. Du har erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL och utskrivningsplanering från sjukhus. B-körkort och körvana är ett krav.
Som person är du positiv, engagerad och gillar att vara med och påverka. Du har erfarenhet och intresse av att möta människor utifrån ett professionellt förhållningssätt. Du är bekväm i myndighetsrollen och har en god förmåga att formulera dig i tal och skrift. Rollen kräver att du arbetar självständigt med förmåga att planera, strukturera och prioritera bland arbetsuppgifterna. Vidare är du bra på att samarbeta och att upprätthålla goda kontakter med brukare, kollegor samt övriga samverkanspartners i det dagliga arbetet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Vårt jobb är inte alltid enkelt, men alltid meningsfullt. Om du tycker detta låter spännande och utmanande kan du vara rätt person för oss! Välkommen in med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval i denna rekryteringsprocess!
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll och ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas.
För arbete inom vård- och omsorgsförvaltningen i Partille kommun behöver du ha godkänt betyg i svenska från grundskolan, alternativt SFI-D för att kunna hantera dokumentation.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23/229".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen
Kontakt 1: e biståndshandläggare
Helen Ström
031-792 11 08 Jobbnummer 7769965
Observera att sista ansökningsdag har passerat.