Vi söker Backoffice medarbetare till Treasury

SJR AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Sollentuna eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för vår kunds räkning en medarbetare till Treasury Backoffice.  Vår kund arbetar i en internationell miljö och kontoret är beläget centralt i Stockholm.  Uppdraget är inom ramen för SJR:s konsultverksamhet med start i september och sträcker sig ca 6 månader.

Publiceringsdatum
2013-07-30

Dina arbetsuppgifter
Gruppen präglas av en härlig teamkänsla och man får inblick i alla arbetsuppgifter som finns på avdelningen. Du blir en av två som ansvarar för det dagliga backoffice arbetet. Arbetsuppgifterna innebär i korthet:

•              Kontoavstämningar

•              Betalningar inklusive utlandsbetalningar

•              Månatlig netting

•              Dagliga likviditetsprognoser

•              SCB rapportering

För rätt person finns även möjlighet till andra spännande arbetsuppgifter.  Systemet du kommer arbeta i är Wallstreet, samt Excel.  Goda kunskaper i engelska är ett krav då man har mycket kontakt med de koncerninterna bolagen.

Lämplig bakgrund

Vi tror att du har 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från treasury på bank eller corporate med kunskaper inom FX och/ eller in- och utbetalningar. Är du civilekonom anses det meriterande, dock ej ett krav.  Önskvärda personliga egenskaper är ett utpräglat siffersinne, noggrannhet, samt att du gillar att lösa problem.  Vidare är det viktigt att du är snabblärd, uthållig och tycker det är roligt med dagligt återkommande arbetsuppgifter.  Du bör vara självgående i ditt arbete och kunna arbeta under eget ansvar.

Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Konsult hos SJR

Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elisabeth Khera +46 404 55 19

Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10391 Stockholm

Jobbnummer
1614661

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: