Vi söker 3D-administratörer för uppdrag i Älmhult!

ProfessionalConsulting / Grafiska jobb / Älmhult
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla grafiska jobb i Älmhult, Osby, Östra Göinge, Ljungby, Markaryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ProfessionalConsulting i Älmhult, Olofström, Hässleholm, Växjö, Laholm eller i hela Sverige

Vill du jobba som 3D-administratör i en kreativ arbetsmiljö, med stora möjligheter till att utvecklas? Då har vi jobbet för dig!

För uppdrag hos kund söker vi en person med naturligt intresse och goda kunskaper inom 3D. Vår kund jobbar med produktkommunikation av möbler och inredning genom både tryckt media och webb. De behöver stärka upp sin 3D-avdelning med flera 3D-administratörer. Det är både ett kreativt och administrativt uppdrag som innebär justeringar av befintliga 3D-modeller och skapande av underlag för att göra nya.

Tjänsten ger dig möjlighet att få jobba i en kreativ miljö, bredda din erfarenhet och, om du är rätt person, möjlighet att utvecklas inom organisationen.

Tjänsten är på heltid och uppdraget förväntas pågå i minst 6 månader, med stor chans till förlängning och med start relativt omgående. Arbetstiderna är kontorstider, med möjlighet till viss flex. Uppdraget innebär att du kommer vara anställd av Professional Consulting och arbeta hos vår kund som konsult.

Då arbetsplatsen är belägen i Älmhult är det en fördel om du bor i närheten men i och med bra pendlingsmöjligheter är det inget hinder om du bor i Skåne, Blekinge eller övriga Småland med omnejd.

Publiceringsdatum
2015-01-13

Profil
Du ska kunna skapa ett underlag och en order på 3D-modeller genom att samla och förenkla teknisk dokumentation till företagets underleverantörer. Du ska sedan kvalitetssäkra 3D-modellen i Studio Max utefter företagets standard. Det är av stor vikt att du har en förståelse för hur en 3D-modell är uppbyggd med geometri och material och det är en fördel om du har teknisk kunskap inom produktutveckling. Du behöver ha goda kunskaper i att arbeta med Autodesk 3D Studio Max, antingen självlärd eller genom utbildning. Det är meriterande om du har kunskaper inom Adobe Photoshop, InDesign och SolidWorks. Det är även en fördel om du har ett intresse för design och inredning.

Som person är du en naturlig problemlösare, noggrann, har hög arbetsmoral, är ambitiös, målinriktad och engagerad i ditt arbete. Du ska kunna arbeta i team men ändå vara självgående och ha lätt för att planera och organisera ditt arbete. Du strävar efter enkelhet och har en vilja till förnyelse och utveckling. Du ska minst ha gymnasieexamen och kunna kommunicera på både svenska och engelska, i tal och skrift, på vardagsnivå. Rekryteringen sker löpande så tveka inte att söka redan idag!

Om företaget
ProfessionalConsulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. ProfessionalConsulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 mån eller längre

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ProfessionalConsulting

Adress
ProfessionalConsulting
Kungsgatan 1b
35230 Växjö

Kontorsadress
ProfessionalConsulting

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2125082

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ProfessionalConsulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ProfessionalConsulting: