Vi söker 2-st drivna personer till Kundsupport
Brain / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brain i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Är du tekniskt intresserad och har en känsla för service?
Vi söker 2-st drivna personer till Kundsupport
Företaget är Europas ledande leverantör av kommunikationslösningar och har som fokus att tillhandahålla kommunikationstjänster i stor skala. Produkterna och tjänsterna inkluderar bland annat bredband, Kabel-tv, IP-TV och traditionell telefoni. Customer Care International (internationella kundtjänsten) har till uppgift att ta hand om kundärenden gällande service/felsökning, leverans, fakturering, merförsäljning och alltid se till att ta emot och driva kundärenden mot en lösning.
Arbetsbeskrivning: Du kommer att vara första ledet av kontakt med stora kunder och ta emot deras support ärenden. Kontakten sker via telefon, mail och en online portal. All kommunikation sker på engelska. Dina arbetsuppgifter består av:
• Göra en första analys av ett kundärende och försöka att lösa problemet
• Svara på enkla frågor genom att hitta information i olika support system
• Lämna över komplicerade ärenden till lämplig teknisk ansvarig för lösning
• Ge kontinuerlig feedback till kunder gällande deras ärenden
• Logga alla kontakter med kunder gällande support ärenden
• Ta hand om enkla order, leverans och fakturaärenden
• Vara med att testa och framta nya produkter
Arbetets omfattning: Kundtjänsten är öppen dygnet runt och 365 dagar per år. Arbetet sker i skift där Du önskar Dina tider i ett tidssystem. Tjänsterna skall tillsättas så snart som möjligt. Under de 6 första månaderna är Du anställd av Brain-IT och kommer därefter att bli rekryterad till företaget.
Utvecklingsmöjligheter: Här har du stora möjligheter att utvecklas i ett stort internationellt företag. Du kommer att gå igenom en introduktionsperiod bestående av utbildningar, medlyssningar och produktutbildningar. Du har även möjlighet att efter ett tag jobba dig upp och få nya spännande ansvarsområden inom företaget.
Kompetens: Du måste kunna tala och skriva obehindrat på Engelska då all kommunikation sker på engelska. Du ska självklart ha en generell teknisk kunskap och stor datorvana. Eftersom man arbetar med internationella kunder är det meriterade om du har kunskap i ytterligare ett språk.
Utbildning: Vi ser gärna att Du är i början av Din karriär och att du har någon teknisk utbildning eller teknisk erfarenhet.
Arbetslivserfarenhet: Det är meriterande om du tidigare erfarenhet från arbete i kundtjänst/kundsupport.
Personliga egenskaper: Vi söker dig som är duktig på att kommunicera över telefon och i skrift. Som person är Du serviceminded och är en lagspelare med känsla för teamwork.
Intresserad? Skicka in din ansökan till
it@brainbemanning.se , bifoga engelskt CV och personligt brev och märk din ansökan med "Kundsupport".
Frågor besvaras av Jessica på telefon 08-440 80 69.
Publiceringsdatum2007-11-23Anställningstyp/arbetstiderHeltid
ErsättningFast
KontaktJessica Åhlund, 08-4408069 Direkt,
jessica.ahlund@brainbemanning.seSå ansöker duVi tar emot ansökan via epost:
jessica.ahlund@brainbemanning.seFöretagBRAIN
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM
Telefonnummer: 08-4408090
Mer information på
http://www.brainbemanning.seKontorsadressIndustrigatan 4A
STOCKHOLM
Jobbnummer 57563
Observera att sista ansökningsdag har passerat.