Vi söken en driven, junior ekonomiassistent som vill utvecklas!

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om kunden:
För vår kund Mersen Nordic AB söker vi nu en ekonomiassistent. Mersen Nordic AB är en global expert inom elektriska specialiteter samt grafitbaserat material som designar innovativa lösningar utifrån sina kunders behov att optimera sin tillverkningsprocess. Kunderna tillhör områden som energi, transport, elektronik, kemikalier, läkemedel och processerande industrier. I Sverige startades Mersen Nordic 1939, varifrån de bland annat säljer produkter som grafitkomponenter för mekaniska- och termiska applikationer, industriborstar samt säkringar till industrier.

Om tjänsten:
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta i ekonomiteamet som kommer bestå av ekonomichef och två ekonomiassistenter inklusive dig. I din roll kommer du att arbeta brett inom ekonomi och hantera bland annat kundinbetalningar, bankavstämningar, månadsbokslut och löpande bokföring. Detta med stöd från chef och kollega till en början med mål att du ska arbeta mer och mer självständigt. Tanken är att man ska jobba med samtliga moment inom ekonomiavdelningen för att kunna täcka upp för varandra vid behov. Vilket innebär att man även kommer att jobba med levreskontra, betalningar etc. Då det är ett litet kontor kan det även bli aktuellt att hjälpa till med övrig administration där det behövs. Detta kan till exempel vara att hjälpa supporten med orderhantering.

Möjligheter:
Nu har du möjlighet att utveckla dina kunskaper inom ekonomi på ett familjärt och spännande bolag. Här erbjuds du ett öppet och prestigelöst klimat med seriösa och engagerade kollegor. För rätt person finns möjlighet att få en tillsvidareanställning hos kund.

Krav:
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du bör ha god förståelse ekonomins grunder såsom debet och kredit, kund-och leverantörsreskontra och balansräkningar. Du bör även hantera svenska på en god nivå. Vi ser även att du hade goda kunskaper i Office-paketet, har du tidigare arbetat i SAP är detta meriterande. Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är snabblärd, prestigelös och driven. Du tycker att det är spännande att lära dig nya saker inom ekonomi och är inte rädd för att ta egna initiativ. Som person är du även noggrann och sifferorienterad.

Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du först anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund med mål att sedan anställas av kunden. Tjänsten är på heltid motsvarande 39h i veckan, kontorstider, start omgående.

Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Natalie på rekrytering@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

Söker du via mobilen?
Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!

Kolla gärna in vår sida på Facebook för ytterligare jobbuppdateringar och för mer information om oss via https://www.facebook.com/Hero-194458207577/?ref=aymt_homepage_panel

"We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2017-02-20

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Natalie Ebenfelt

Företag
Hero AB

Adress
Hero AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30 11438 Stockholm

Jobbnummer
3329347

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: