Vi på Bring söker med ljus och lykta efter en Administratör inom logistik

Bring Parcels AB / Speditörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Parcels AB i Stockholm, Sigtuna, Örebro, Linköping, Jönköping eller i hela Sverige

Vi på Bring växer så det knakar. För att ytterligare utveckla våra leveranser söker vi nu en Administratör till vårt Stockholmskontor.
Inom Brings driftsorganisation har vi en stor apparat som arbetar med att leda, planera och dirigera alla våra vägtransporter. I rollen som administratör tillhör du vår avdelning Distribution som arbetar med paket, pall och hemleveranser till företag och privatpersoner. Arbetet kretsar kring att i realtid kommunicera med våra underleverantörer och deras personal, för att säkerställa de högt ställda kvalitet- och leveransmål som både vi och våra kunder förväntar sig.
Teamet består av ca 10 sammansvetsade medarbetare i blandade åldrar där det är högt i tak och nära till skratt. Du kommer att arbeta nära externa underleverantörer, kunder och chaufförer såväl som interna avdelningar i form av kundservice och logistiker.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Hantera kundärenden på vår lokala distributionsavdelning i Stockholm. Detta genom support via telefon, mejl och våra olika affärssystem på ett professionellt och effektivt sätt.
På daglig basis säkerställa högsta servicenivå på våra leveranser, ansvara för kvalitet och uppföljning av våra underleverantörer och deras anställda.
Kommunicera med våra chaufförer i realtid med telefon och dator som verktyg
Bidra till vårt ständiga utvecklingsarbete och följa upp fastställda måltal kopplade till KPI:er i verksamheten.
Hantera daglig administration, såsom orderregistrering, ombokningar prissättning m.m.
Stötta övriga delar av trafikledningen och terminalpersonal vid behov
Samarbeta på ett professionellt sätt med våra andra avdelningar inom koncernen

Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning
Formella krav
Gymnasieexamen
Goda kunskaper i Officepaketet och grundläggande kunskaper i excel.
God datavana
Lokalkännedom i Stockholmsområdet
Flytande i svenska och grundläggande i engelska i tal och skrift

Meriterande
Erfarenhet från transporter- och logistikbranschen, antingen som chaufför, administratör eller trafikledare
Eftergymnasial utbildning inom angränsande område
B-körkort

Publiceringsdatum
2023-10-30

Dina personliga egenskaper
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att bli framgångsrik och trivas i rollen som administratör är dina kommunikativa färdigheter helt avgörande. Då du kommer att hantera ad hoc-ärenden sätter den här rollen krav på din förmåga att vara lösningsorienterad och kunna fatta väl grundade beslut snabbt. Du kommer ha en ständig dialog med olika typer av människor och behöver således vara bekväm över telefon och ha förmågan att leda och engagera människor. Vidare har du en hög simultanförmåga, ett stort inre driv och förmågan att vara mycket noggrann. Vi ser dessutom gärna att du är van vid, och trivs med, ett högt tempo och snabba förändringar.
Sist men inte minst delar du våra värderingar att vilja mer, att ta ansvar och att spela för laget.
Vårt erbjudande
Ett arbete i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Det gör att vi som koncern ständigt behöver förbättra och anpassa oss efter nya utmaningar, önskemål och krav som ställs på oss - varje dag. Genom att ta ansvar, spela för laget och ständigt vilja mer, jobbar vi hårt för att göra vardagen enklare och världen mindre för våra kunder. Det är det som präglar oss i vårt dagliga arbete och vår arbetskultur.
Omfattning och placering
Tjänsten är en heltidsanställning där kvälls- och helgarbete är inkluderat i ett rullande schema.
Vi tillämpar sex månaders provanställning innan tjänsten övergår i en tillsvidareanställning. Tjänsten är placerad på Brings huvudkontor i Västberga.

Så ansöker du
Bring fokuserar på personlig mångfald som en naturlig spegling av hur samhället ser ut. Vi genomför ett löpande urval i rekryteringen och uppmanar därför kvalificerade personer att ansöka direkt. OBS! Vi tar inte emot några ansökningar via e-post. Vi förbehåller oss rätten att utföra bakgrundskontroller på slutkandidater.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterandde chef Mari Forsman på mari.forsman@bring.com
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bring Parcels AB (org.nr 556546-4939)
Västberga Allé 60 (visa karta)
126 30  HÄGERSTEN

Arbetsplats
Västberga

Jobbnummer
8224516

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Parcels AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Parcels AB: