Vi expanderar och söker fler handläggare

KGH Customs Services AB / Backofficejobb / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla backofficejobb i Strömstad, Tanum, Dals-Ed, Munkedal, Bengtsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KGH Customs Services AB i Strömstad, Munkedal, Eda, Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Facilitating Trade for Sustainable Growth!

If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organisation, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become one of the largest European providers of international trade and customs solutions and services.

Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers each year across Europe. With close to 1000 colleagues operating in 22 countries our business model and customer offering addresses strategy, compliance, operational solutions and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.

KGH is sense September 2020 now part of the Maersk family.



Vi expanderar ytterligare och söker ett flertal handläggare, Customs Process Administrators, till en ny avdelning som kommer startas på vårt kontor i Strömstad där vi främst kommer att hantera Brexit flöden.

För oss som jobbar med tullfrågor och internationell handel är Brexit det största som troligen kommer att hända oss.

På kontoret på Tången i Strömstad jobbar idag ca 150 personer, i Svinesunds regionen i både Sverige och Norge är vi ca 275 kollegor på 6 kontor varav 4 i Strömstad som är experter på internationell tull-, moms- och handelsfrågor.

Som anställd hos oss blir du en del i ett internationellt företag som erbjuder ett stimulerande arbete med ett positivt arbetsklimat.

Vi söker dig som vill ha ett varierande och utvecklande jobb. Är serviceinriktad med förmåga att lösa kundens uppdrag på ett snabbt, noggrant och trevligt sätt.

Vi söker dig som har:

- Ödmjukhet, har en egen inre motivationskraft, gärna erfarenhet från branschen eller annan arbetslivserfarenhet samt avslutad gymnasieutbildning
- Positiv inställning med förmåga att skapa goda kundrelationer
- Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- Hög servicekänsla och är lösningsorienterad
- Lätt för att jobba i team samt med god förmåga att jobba självständigt


Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda möjligheter att utvecklas.

I år har KGH fått utmärkelsen Årets karriärföretag i Sverige, vilket gör oss både stolta och ödmjuka samt inte minst visar vikten av vårt målmedvetna arbete att utveckla vårt företag och oss alla.


Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med din ansökan!


Working at KGH means working in an international environment together with passionate and highly competent colleagues. With a strong drive to generate sustainable solutions, we facilitate international trade and help our customers to grow their business. The willingness to get engaged in this important task is clear proof of the pride and commitment felt by everyone throughout the company.

This is our story. What's yours?

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2021-01-15

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kgh Customs Services AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/5".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kgh Customs Services AB (org.nr 556096-7431)

Arbetsplats
KGH Customs Services

Jobbnummer
5526301

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KGH Customs Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KGH Customs Services AB: