VFU-handläggare
Karlstads universitet / Lärarutbildningens kansli / Skolkonsulentjobb / Karlstad
2018-05-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "VFU-handläggare" (publicerad 2020-12-22) ⬅️
Visa alla skolkonsulentjobb i Karlstad,
Hammarö,
Forshaga,
Grums,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karlstads universitet / Lärarutbildningens kansli i Karlstad Karlstads universitet präglas av aktiv samverkan med det omgivande samhället i kombination med akademisk excellens. Karlstads universitet har cirka 16 000 studerande och drygt 1 200 anställda. Ett demokratiskt synsätt, jämställdhet och mångfald är grunden för vår verksamhet. Vi strävar efter en mångfald av bakgrunder och kompetenser som berikar verksamheten.
Publiceringsdatum2018-05-18BeskrivningLärarutbildningens kansli är lärarutbildningsnämndens stöd i fullgörandet av nämndens uppdrag.
Kansliet arbetar huvudsakligen med utbildningssamordning, kvalitetsuppföljning och handläggning av den verksamhetsförlagda utbildningen, VFU. Vid Karlstads universitet finns utbildningsprogram mot ämneslärare, grundlärare, förskollärare, yrkeslärare och speciallärare. Utbildningen bedrivs på campus och distans.
Avdelningen leds av chef för lärarutbildningens kansli.
Dina arbetsuppgifterSom VFU-handläggare arbetar du självständigt med omväxlande uppgifter. Arbetsuppgifterna omfattar huvudsakligen att anskaffa och administrera VFU-placeringar till lärarstudenter, men också samverkan med utbildningssamordnare och programledare kring utvecklingen av VFU-verksamheten. Du arbetar med ett stort externt kontaktnät bestående av kommunala och andra skolhuvudmän i anskaffandet av VFU-placeringar. Just nu arbetar vi också med införandet av ett nytt datasystem, vilket kommer att innebära viss förändring och utveckling av rutinerna för VFU-handläggning.
KvalifikationerFör anställningen krävs relevant högskoleutbildning, gärna lärarutbildning. Du har aktuell erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter och kan utföra ditt arbete självständigt samt ta egna initiativ. En förutsättning för att du skall hålla en god servicenivå och utföra dina arbetsuppgifter med ett gott resultat är att du är strukturerad och noggrann. Då ditt arbete innehåller mycket interna och externa kontakter har du en mycket god kommunikativ förmåga, du har lätt för att samarbeta, skapa och underhålla goda relationer. Under vissa perioder kan det vara en hög arbetsbelastning, det är därför viktigt att du kan arbeta under stress och arbeta mot en given deadline. Du är flexibel och kan prioritera och ser vilka av arbetsuppgifterna som skall göras i första hand.
För anställningen krävs goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Du bör ha aktuell erfarenhet av datasystem samt lätt för att snabbt lära dig nya. Erfarenhet av verksamhet i skola är meriterande.
AnställningsvillkorAnställningen är vikariat med omfattning 100%, tillträde den 1 augusti till och med 30 juni 2019. Möjlighet till förlängning finns.
Ansökan skickas in elektroniskt via vårt rekryteringsverktyg Varbi som du når genom att logga in härnedan. Ansökan ska innehålla personligt brev och CV med en dokumenterad beskrivning av kvalifikationer i förhållande till anställningen och dess innehåll.
Sista ansökningsdag är den 5 juni.
Välkommen in med din ansökan!
Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 augusti eller enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-05
Ange följande referens när du ansöker: REK2018/119
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Jansdotter Samuelsson,Chef lärarutbld.kansli 054-700 2037
FöretagKarlstads universitet / Lärarutbildningens kansli
AdressKarlstads universitet / Lärarutbildningens kansli
Universitetsgatan 2
65188 Karlstad
KontorsadressUniversitetsgatan 2
Jobbnummer 4151598
Observera att sista ansökningsdag har passerat.