Verkställande Direktör till Hilleberg the Tentmaker AB

Experis Executive / Ekonomichefsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Executive i Östersund, Sundsvall, Mark, Härnösand, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Hilleberg The Tentmaker AB är ett familjeföretag som sedan 40 år designar, tillverkar och säljer fjälltält av högsta kvalitet. Över hela världen är Hillebergs produkter förstahandsvalet för krävande tältanvändare och professionella äventyrare. Tälten finns i storlekar från en till åttapersoner och är konstruerade för att erbjuda optimal balans mellan pålitlighet, hanterbarhet, mångsidighet, livslängd, komfort och låg vikt. Alla produkter är utvecklade i Jämtland med den skandinaviska naturen som inspiration, kravställare och testarena.

Huvudkontoret finns i Östersund och här sköter vi produktutveckling, inköp, lager, administration, marknadsföring, och försäljning inom Europa. Från systerbolaget i Seattle bearbetar vi de amerikanska och asiatiska marknaderna. Tälten tillverkas på vårt bolag i Estland. Läs mer på www.hilleberg.com

Efter ca 10 år som VD på företaget har nu Rolf Hilleberg bestämt sig för att lämna över till en ny VD. Rolf kommer att fortsätta på styrelsenivå inom den familjeägda företagsgruppen, och finns vid behov till hands för att vara den nya VD:n behjälplig.

Publiceringsdatum
2012-04-18

Dina arbetsuppgifter
Som VD på Hilleberg the Tentmaker AB är du ansvarig för vår europeiska verksamhet och huvudkontoret i Östersund. Det innebär att du ska leda företaget enligt företagets affärsidé, affärsprinciper och värderingar - för att uppfylla Hillebergs vision att vara världens bästa leverantör och varumärke för bärbart boende för friluftsbruk.

Verksamheten består av försäljning mot den europeiska marknaden, som vi bearbetar direkt från Frösön, i de flesta fall utan några mellanhänder mellan oss och våra återförsäljare i butiksledet. Vidare har vi här också vår produktavdelning, där produktutveckling, konstruktion, produktionsplanering och materialinköp görs. Övriga funktioner på huvudkontoret är marknadsföring, service, lager och logistik samt administration. Ditt jobb går till stor del ut på att se till att dessa funktioner fungerar på bästa sätt.

Till din hjälp har du 15 engagerade medarbetare för vilka du har personalansvaret och leder i deras arbete. Du sätter upp mål och ser till att organisationen fungerar optimalt och utvecklas på ett positivt sätt.

Framåtblickande verktyg är verksamhetsplaner och budgetar, på företags- och avdelningsnivå. Du gör regelbundna utredningar, prognoser och analyser av våra verksamhetsområden. Löpande rapportering sker i form av månadsrapporter och tertialbokslut till koncernchef Bo Hilleberg och styrelsen.

Centralt för uppgiften är ständig strävan efter högsta kvalitet
• både i produkter och produktion, men även i kontakter med kunder, medarbetare, leverantörer och andra intressenter. Att säkerställa att den höga kvaliteten på produkterna bibehålls är högsta prioritet.

Samverkan med övriga koncernbolag, Hilleberg Inc i Seattle och Hilleberg Eesti sker direkt mellan bolagen samt via koncernchefen.

I tjänsten förväntas deltagande på den mässa i Tyskland som Hilleberg ställer ut på varje sommar. Övrigt resande i tjänsten kan bland annat innebära besök hos viktiga kunder, leverantörer och andra partners. Du ska också kunna medverka på Hillebergs fjäll- och tältkurser för att få direkt förståelse för de behov och krav våra kunder har.

Företaget ligger vackert belägen med sjöutsikt på Frösön, några minuter från centrala Östersund i ena riktningen och flygplatsen i andra riktningen. Samlat under ett tak har vi här alla funktioner från ledning, administration, marknadsföring, produktutveckling, försäljning, service och lager. På gräsmattan bakom huset står vår vindmaskin där vi ofta testar nya och gamla tältmodeller, som ett komplement till den testning och produktutveckling vi gör i den jämtländska fjällvärlden som vi har bara en timme bort.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av att jobba i en ledande position där målstyrning och långa produktions- och planeringsfaser varit en naturlig del i arbetet. Du attraheras av tanken att fortsätta leda företaget på utstakad väg med fokus på kvalitet, långsiktighet och exklusivitet.

Som person är du trygg i dig själv, prestigelös och har ett starkt friluftsintresse med erfarenhet av tältboende året om. Du har erfarenhet av försäljningsinriktat ledarskap och att göra affärer på den internationella marknaden. Du har mycket goda engelska språkkunskaper, kan du även tyska är det meriterande.

Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Backman på Experis, ManpowerGroup, i Östersund.
Telefon: 063-57 66 63
E-postadress: karin.backman@se.experis.com .

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Backman, 063-57 66 63

Företag
Experis Executive

Adress
Experis Executive
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1218500

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Executive

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Executive: