Verkstadsadministratör till Arriva i Märsta
Arriva Sveriga AB / Administratörsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arriva Sveriga AB i Sigtuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Täby,
Danderyd eller i
hela Sverige Arriva etablerade sig på den svenska marknaden 1999. Idag är vi ca 4.500 anställda. Vårt huvudkontor ligger vid Liljeholmen i Stockholm och vi är en del av Europas största koncern för persontrafik - Deutsche Bahn. Årligen kommer vi att hjälpa 170 miljoner passagerare att nå sina resmål.
Vi sätter våra kunder i centrum genom stil, säkerhet och service som medverkar till att ännu fler reser kollektivt. Vi hoppas att du vill vara med på vår resa!
Publiceringsdatum2015-01-08Dina arbetsuppgifterSom verkstadsadministratör har du en viktig funktion genom att du servar våra bussmekaniker med material och söker upp reservdelar via webbaserade kataloger. Du arbetar med dagliga avrop av reservdelar hos våra leverantörer. Du skapar och avslutar inköpsordrar samt registrerar materialuttag i datasystemet Fact. Du kommer också att ha tät kontakt med inköparna på huvudkontoret i Danmark och vår tekniska avdelning i Sverige. Godsmottagning och ankomstkontroll samt uppackning och uppmärkning av lagerhyllor är andra dagligt förekommande arbetsuppgifter. Vidare ingår kontering av fakturor, ansvar för administration av felrapporter, upprättande av serviceprotokoll, hantering av följesedlar, skaderapporter etc.
BakgrundDu ska ha flera års erfarenhet av lagerarbete och administration, gärna från transportsektorn eller verkstadsindustrin. Det är meriterande om du har arbetat som inköpare eller inköpsassistent och om du har utbildning inom reservdelshantering eller fordonstekniskutbildning med inriktning på tunga fordon. Eftersom materialbehovet varierar från dag till dag och delarna måste på plats så snart som möjligt bör du vara stresstålig och kunna hålla många bollar i luften. Du ska kunna hålla god ordning och reda samt ha förmågan att strukturera ditt arbete under hög arbetsbelastning. Du har daglig telefonkontakt med leverantörer samt med vår trafikledning varför du bör vara serviceminded och social. Du ska kunna tala och skriva svenska språket på en god nivå. Det är ett måste att du har goda kunskaper Office paketet.
Ansökningsprocess
Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt dock senast den 15 februari 2015. Du ansöker via lediga tjänster på
www.arriva.se Har du frågor om tjänsten mejlar du till
allan.bengtsson@arriva.se eller
christian.wakten@arriva.seInom Arriva välkomnar vi mångfald för att därmed tillvarata de kvaliteter som en etnisk och kulturell och jämn könsfördelning tillför arbetslivet varför vi gärna ser kvinnliga sökanden.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträdesdatum 1 april 2015.
Välkommen med din ansökan!
Vi hanterar endast ansökningar genom hemsidan.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArriva Sveriga AB
AdressArriva Sveriga AB
Fältvägen 2
19560 Märsta
KontorsadressFältvägen 2
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2120918
Observera att sista ansökningsdag har passerat.