Verkstadsadministratör till Arriva i Halmstad
Arriva Sverige AB, Depå Halmstad / Lagerjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla lagerjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arriva Sverige AB, Depå Halmstad i Halmstad Arriva Sverige är en del av Arrivagruppen, med 47 500 medarbetare i tolv europeiska länder. Vi är sedan augusti 2010 en del av Deutsche Bahnkoncernen och därigenom Europas största aktör på persontrafikmarknaden med totalt 275 000 anställda. Vi har nyligen vunnit upphandlingen av SL:s trafikpaket E20, som är vår största anbudsvinst hittills i Sverige och som innebär att vi inom kort blir fler än 3 500 anställda, spridda från Trelleborg i söder till Kiruna i norr, och att vi årligen kommer att hjälpa 170 miljoner passagerare att nå sina mål med totalt 1 000 bussar, 140 tåg och 37 spårvagnar.
• Arbetsuppgifter
Som verkstadsadministratör har du en viktig funktion genom att du servar våra bussmekaniker med material och söker upp reservdelar via webbaserade kataloger. Du arbetar med dagliga avrop av reservdelar hos våra leverantörer. Du skapar och avslutar inköpsordrar samt registrerar materialuttag i datasystemet Fact. Nuvarande lagervärde är ca 600 TSEK. Du kommer också att ha tät kontakt med inköparna på huvudkontoret i Danmark och vår tekniska avdelning i Sverige.
Godsmottagning och ankomstkontroll samt uppackning och uppmärkning av lagerhyllor är andra dagligt förekommande arbetsuppgifter. Vidare ingår kontering av fakturor, ansvar för administration av felrapporter, upprättande av serviceprotokoll, hantering av följesedlar, skaderapporter etc.
Du kommer att ingå i ett team tillsammans med två mekaniker där du har en ledande roll och du koordinerar även det dagliga samarbetet med Neoplan som servar våra MANbussar i Halmstad.
• Din bakgrund
Du ska ha flera års erfarenhet av lagerarbete och lageradministration, gärna från transportsektorn eller verkstadsindustrin. Det är meriterande om du har arbetat som inköpare eller inköpsassistent och om du har utbildning inom reservdelshantering eller fordonstekniskutbildning med inriktning på tunga fordon.
Eftersom materialbehovet varierar från dag till dag och delarna måste på plats så snart som möjligt bör du vara stresstålig och kunna hålla många bollar i luften. Du ska kunna hålla god ordning och reda samt ha förmågan att strukturera ditt arbete under hög arbetsbelastning.
Du har daglig telefonkontakt med leverantörer samt med vår trafikledning varför du bör vara serviceminded och social. Du ska kunna tala och skriva svenska språket på en god nivå. Det är ett måste att du har goda kunskaper Office paketet.
• Så söker du tjänsten
Då vår urvalsprocess sker löpande ser vi gärna att din ansökan är oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast den 18 mars 2012. Du söker tjänsten genom att gå in på vår hemsida
www.arriva.se -> Jobba hos oss -> Lediga tjänster eller via länken
http://www.job-support.se/ads/show.asp?id=145282 .
Har du frågor eller vill veta mer om arbetet som verkstadsadministratör hos Arriva i Halmstad är du varmt välkommen att kontakta driftschef Ilir Cakolli via mail
ilir.cakolli@arriva.se eller per telefon 076- 644 84 90.
För mer information om vår verksamhet, var vänlig besök
www.arriva.se.Publiceringsdatum2012-02-29KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-03-18
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktIlir Cakolli, Driftschef
FöretagARRIVA SVERIGE AB, Depå Halmstad
AdressARRIVA SVERIGE AB, Depå Halmstad
Stationsgatan 41
30245 Halmstad
KontorsadressStationsgatan 41
Halmstad
Jobbnummer 1172552
Observera att sista ansökningsdag har passerat.