Verksjurist till Juristfunktionen - Kammarkollegiet - Administratörsjobb i Stockholm
Verksjurist till Juristfunktionen
Kammarkollegiet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm

Vill du bli vår nya medarbetare och vara med på Kammarkollegiets utvecklingsresa där digitaliseringen står i fokus?

Juristfunktionen består av en chefsjurist, en verksjurist, två inköpare, fem registratorer och en arkivarie. Juristfunktionen bistår medarbetarna vid myndigheten i bl.a. förvaltningsrättsliga frågor som kan kräva ett rättsligt ställningstagande och som inte är delegerade till annan avdelning eller funktion. Juristfunktionen har vidare ansvar för kollegiets instruktion och arbetsordning, kollegiets interna processer för inköp av varor och tjänster, liksom för samordning av kollegiets remissarbete. Funktionen arbetar även med att ta fram styrdokument samt bevakar att pågående förändringsarbeten vid kollegiet görs på ett rättssäkert sätt.

Rollen som verksjurist
Som verksjurist arbetar du med ge stöd i frågor inom förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess, upphandling avseende kollegiets egna inköp samt övrig myndighetsjuridik. I arbetet ingår även att ta fram styr- och stöddokument, att hålla i utbildningar och att delta som juridisk expert i olika projekt och arbetsgrupper. Arbetet har en bred juridisk inriktning, men innefattar även juridiska frågor inom ramen för viss speciallagstiftning.

Är du vår framtida kollega?
Vi söker nu en erfaren jurist som förutom svensk jur.kand./juristexamen (180/270 hp) har flera års dokumenterad erfarenhet från kvalificerat juridiskt arbete inom statlig förvaltning. Du har goda kunskaper i förvaltningsrätt.

Det är meriterande att ha notariemeritering eller på annat sätt ha förvärvat motsvarande erfarenhet från domstol.

För att passa i denna roll är det viktigt att du är van och trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med kollegor inom olika kompetenser. Som person är du aktiv, drivande och noggrann. Du är ansvarstagande och är van att ge stöd och råd till andra. Du har god kommunikationsförmåga och är lösningsorienterad. Dina kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt, är mycket goda.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information

Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.
Tillträde snarast.

Publiceringsdatum
2018-05-21

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 10 juni 2018. Märk din ansökan med dnr 2.2.2-5203-18.

Kontaktperson för detta jobb
Elisabeth Hammar, funktionschef, 08-700 08 26
Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88



Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 270 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid.

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Box 2218
10315 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 16

Jobbnummer
4156404

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: