Verksamhetsutvecklare- Nyutexaminerad

Pensionsmyndigheten / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pensionsmyndigheten i Stockholm, Botkyrka, Gävle, Gotland, Söderhamn eller i hela Sverige

Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför drygt 800 000 fondbyten och skickar ut 6,8 miljoner orange kuvert. Vi är omkring 1 100 medarbetare på 8 orter.

Vi gör pensioner enklare ? för att alla ska kunna leva i nuet

Vill du vara med och utveckla en av Sveriges modernaste myndigheter?

Hos oss pågår ett intensivt utvecklings- och förändringsarbete. Det innebär bland annat ett skifte i IT-stöd och metodik i våra processer liksom att realisera vårt uppdrag att ge Sveriges pensionssparare och pensionärer bättre information och service.

I utvecklingsavdelningens uppdrag ingår att ta fram och underhålla myndighetens framtidsbild, att driva och arbeta med konkretisering och genomförande av olika projekt och aktiviteter för att realisera framtidsbilden. Avdelningen ansvarar för myndighetens förvaltnings- och projektstyrning, inklusive metodik för att genomföra detta.

Vi är idag cirka 60 medarbetare som arbetar på ett konsultativt och stödjande sätt och till stor utsträckning i projektform. All förändring sker i nära samverkan med de avdelningar och staber som berörs av förändringen. Arbetet innebär även stor samverkan med andra myndigheter och organisationer.

Som junior verksamhetsutvecklare på utvecklingsavdelningen kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter i ett nära samarbete med kompetenta kollegor.
Du översätter verksamhetens önskemål och strategier till tydliga verksamhetsanalyser, kravspecifikationer utifrån Pensionsmyndighetens fastställda metoder. Du ansvarar för att rätt krav ställs och utvecklas enligt beställarens önskemål. Vi är ofta länken mellan verksamheten och IT och det är därför viktigt att du även är nyfiken på tekniska frågor. Vidare ska du:

• Arbeta med och driva myndighetsövergripande projekt med olika uppgifter som t.ex. projektledning, verksamhetsanalys, kravställning, acceptanstest samt uppföljning och utvärdering.
• Bidra till utvecklingsavdelningens metodutveckling.
• Driva och stödja utveckling av process, produkt och kanal ur ett kundperspektiv samt förvaltningsnära aktiviteter i kärnverksamhetens IT-system.

Publiceringsdatum
2015-02-16

Erfarenhet och utbildning
För tjänsten krävs att du har:

• Relevant högskoleexamen om minst 120 p/180hp.
• Arbetat självständigt med utredningar och analyser
• Arbetat konsultativt
• 1-3 års arbetslivserfarenhet av verksamhetsutveckling, gärna med koppling till IT

Det är meriterande om du dessutom vid sidan av dina studier har drivit eget företag, engagerat dig i kårarbete alternativt annat ideellt arbete.

Dina egenskaper
För att trivas hos oss krävs att du är självständig och trygg i dig själv. Du har ett stort intresse för förändringsarbete och har förmåga att ständigt arbeta med att förbättra verksamheten. En förutsättning för att lyckas med uppdraget är att du har ett konsultativt förhållningssätt och en vilja att lära dig mer om myndighetens uppdrag, förmåner, processer och kunder.
Du är strukturerad och arbetar både mål- och resultatorienterat. Du har god analytisk förmåga, och kan angripa frågor utifrån ett brett perspektiv. Vidare har du har lätt för att samarbeta och kan förankra idéer hos både projektmedlemmar, chefer och medarbetare. Det är också viktigt att du har en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska samt förmåga att visualisera och förklara komplexa frågor på ett enkelt och begripligt sätt.

Övrig information
Tjänsten är tillsvidare och placerad i Stockholm. Då myndighetens verksamhet bedrivs på åtta verksamhetskontor, lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm, kan resor förekomma i tjänsten.

För mer information:
För mer information kontakta enhetscheferna Biljana Lajic, 010-454 22 12, Kent Larsson 010-454 22 14 eller Mikael Sjöholm 010-454 21 08.

Fackliga representanter: Karolina Larsson, SACO, 010-454 22 72 och Helena Blomkvist, ST, 010-454 28 53.

Välkommen med din ansökan!
Du ansöker på www.jobb.pensionsmyndigheten.se

Din ansökan vill vi ha senast den 10 mars 2015
Ange diarienummer PSL 2015-23 i din ansökan.

Vi har i denna rekrytering tagit ställning till vilka annonseringskanaler som ska användas, varför vi undanber oss alla samtal från säljare.

Arbetstider och omfattning
Heltid 100% Tillsvidare -

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-10
Ange följande referens när du ansöker: dnr: PSL 2015-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pensionsmyndigheten

Adress
Pensionsmyndigheten
Box 38190
10064 Stockholm

Kontorsadress
Hornsgatan 168

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2168716

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pensionsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pensionsmyndigheten: