Verksamhetsutvecklare till Medicin barn
Västra Götalandsregionen / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
2022-04-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsutvecklare till Medicin barn" (publicerad 2022-04-20) ⬅️
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har - Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Om verksamheten
Verksamhetsområde Medicin barn ger vård till barn och ungdomar (0-18 år).
Verksamheten omfattar både öppenvård (akutmottagning barn och ett flertal specialiserade öppenvårdsmottagningar), dagsjukvård och slutenvård (akut korttidsavdelning och medicinavdelning barn). Inom verksamheten bedrivs också omfattande utbildning och forskning. Klinisk verksamhet, utbildning, forskning och utvecklingsarbete bedrivs integrerat och sida vid sida.
Verksamheten är en del av Område 1, som innefattar Drottning Silvias barnsjukhus samt Kvinnosjukvården.
Vi söker ytterligare en verksamhetsutvecklare, som tillsammans med verksamhetens ledning och medarbetare ska fortsätta utveckla vår verksamhet.
Publiceringsdatum2022-04-05Om tjänstenSom verksamhetsutvecklare inom Medicin barn ansvarar du för samordning av övergripande utvecklingsarbete utifrån de mål som finns fastställda i verksamhetens utvecklingsplan. Du initierar och driver processutveckling, kvalitetsutveckling, patientsäkerhetsarbete, produktionsplanering och logistik. Vår målsättning är att använda digitala verktyg där detta är möjligt. Vidare övervakar du avvikelsehantering samtidigt som du stödjer, deltar i och följer upp arbetet med risk- och händelseanalyser. I ditt uppdrag ingår även att följa den nationella och internationella utvecklingen inom kvalitets- och patientsäkerhetsområdet. Du agerar metodstöd för förbättringsarbeten samt svarar för löpande uppföljning av verksamhetens mål och mätetal. Med utgångspunkt i verksamhetens behov arbetar du för långsiktig och hållbar framgång - du skapar med andra ord nytta och värde varje dag på jobbet!
Befattningen omfattar arbete på såväl verksamhets- som områdesnivå, där fördelningen för närvarande är 75 % inom verksamheten och 25 % är områdesövergripande.
Du är direkt underställd verksamhetschef vid Medicin barn, ingår också i både verksamhetens ledningsgrupp och i områdesövergripande nätverk tillsammans med verksamhetsutvecklare från områdets andra verksamheter. I ditt områdesövergripande arbete är områdets utvecklingschef din arbetsledare.
Vem söker vi?
Vi söker dig med adekvat högskole-/universitetsutbildning. Du har också utbildning i och erfarenhet av förbättringskunskap och/eller projektledning. Du är van att arbeta med Office-paketet och andra digitala verktyg som ger stöd till ditt arbete. Det är krav att du har erfarenhet av arbete i hälso- och sjukvårdsorganisation. Du är tydlig i din kommunikation, har ett analytiskt och drivande arbetssätt, trivs med att arbeta i team och är van att skapa och vårda dina kontakter. Du inspirerar och engagerar andra och utifrån din helhetssyn prioriterar, strukturerar du och slutför dina åtaganden. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp och har alltid patientens bästa för ögonen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om du delar vår övertygelse att det är genom samarbete som vi når framgång, så välkomnar vi din ansökan till oss!
https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken
https://www.vgregion.se/introduktionSå ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagVÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/2924".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)
Arbetsplats Sahlgrenska Universitetssjukhuset, Verksamhet Medicin barn
Kontakt Verksamhetschef, Malin Liljevall
070-2720653 Jobbnummer 6510087
Observera att sista ansökningsdag har passerat.