Verksamhetsutvecklare till kommunledningskontoret

Mjölby kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Organisationsutvecklarjobb / Mjölby
2023-07-31
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsutvecklare till kommunledningskontoret" (publicerad 2024-08-20) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Mjölby, Boxholm, Vadstena, Motala, Haninge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mjölby kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Mjölby

Vi finns till för dem som bor och verkar i Mjölby kommun. Med cirka 28 400 invånare möter vi dagligen människor i olika åldrar och livssituationer, från barnet på förskolan till våra äldre på vårdboendet, från enmansföretagare till stora internationella företag. Våra 2500 medarbetare hjälper, stöttar och servar människor på ett eller annat sätt under hela deras liv. Vill du också bli en av oss?

Du tillhör kommunledningskontoret som består av ett femtontal medarbetare där du tillsammans med en kollega ansvarar för att leda, stödja och utbilda i metoder och arbetssätt avseende strategisk verksamhetsutveckling.
Inledningsvis kommer du tillsammans med Medborgarservice lägga ditt huvudsakliga fokus på att utveckla servicen till medborgarna.

Medborgarservice är kommunens ansikte utåt och medborgarnas förstakontakt med kommunens verksamheter i många ärenden och är lokaliserad till Stadshuset i Mjölby. Det pågår ett utvecklingsarbete att Medborgarservice ska vara en kommungemensam ingång för alla som behöver kommunens service och tjänster oavsett ärende och val av kanal. Du kan se fram emot en spännande utmaning i en expansiv kommun.

Brinner du för att skapa goda serviceupplevelser?

Publiceringsdatum
2023-07-31

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare har du en aktiv roll i arbetet med att utveckla Medborgarservice uppdrag och arbetssätt och att vi i Mjölby kommun är välkända för den goda kvalitetén på vår service och våra tjänster.

Du samordnar arbetet med att föra över nya uppdrag i Medborgarservice. Du analyserar och sammanställer data och identifierar förbättringsområden som underlag för bättre kundupplevelser så att kontakten med kommunen upplevs som smidig och enkel på tider, platser och i kanaler som är anpassade efter medborgare och kunders behov. Det innebär bland annat att du kartlägger, planerar och utbildar utifrån de nya arbetsuppgifter och arbetssätt som löpande introduceras i verksamheten.

Du stödjer medarbetarna i Medarbetarservice kontinuerligt med att utveckla och använda informations- och kunskapsunderlag och sprider insikter och kunskap till kommunens verksamheter. Du är en drivande kraft att att utifrån kundernas behov se och ta vara på möjligheter till effektivisering och smarta lösningar med hjälp av ny teknik.

Du samordnar kvalitetsuppföljning av Medborgarservice uppdrag i form av uppföljnings- och utvecklingsträffar mellan Medborgarservice, förvaltningar och övriga intressenter.

I arbetsuppgifterna ingår även att leda, stödja och utbilda i metoder och arbetssätt avseende strategisk verksamhetsutveckling.

Du är objektförvaltare för Topdesk, som är det stödsystem som ligger till grund för den information- och ärendehantering som krävs.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom verksamhetsutveckling, eller annan utbildningsinriktning på högskolenivå som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Vi ser helst att du har erfarenhet från kontaktcenter eller kundtjänst och har lett resultatinriktat utvecklings- och förbättringsarbete. Du har erfarenhet av att arbeta med digitala verktyg och statistiksammanställningar. Vidare är det meriterande om du har arbetat inom politisk styrd organisation och har kunskaper om hur en kommun fungerar.

Som person har du förmågan att leda och motivera andra och tillsammans leverera resultat av god kvalitet för att uppnå god kundtillfredsställelse.

Du har förmågan att noggrant analysera och bedöma olika typer av information för att dra väl genomtänkta slutsatser och skapa fungerande lösningar. Du är självgående, planerar ditt arbete och håller deadlines.

Du kan uttrycka dig i tal och skrift samt kan anpassa din kommunikation utifrån målgruppens behov och återkoppling. Det är för dig en självklarhet att du delar med dig av dina kunskaper inom arbetsgruppen och har förmågan att utbilda andra och samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner.

Vidare har du har ett coachande förhållningssätt, lyssnar, visar empati och respekt samt är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag. Du förstår betydelsen av uthållighet och systematik i kvalitetsarbetet.

Vi erbjuder dig en spännande och stimulerande arbetsplats där vi strävar efter att ständigt förbättra och möta medborgarnas behov. Hos oss blir du en del av en lärande organisation, där du kommer att samarbeta med kunniga och engagerade kollegor. Tillsammans skapar vi en framtid där medborgarna får den bästa möjliga servicen och lösningarna.

ÖVRIGT
Vår kommun är expansiv med cirka 28 400 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: Världsvan och hemkär. Världsvan står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. Hemkär står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C139945".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mjölby kommun (org.nr 212000-0480)

Arbetsplats
Mjölby kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Kontakt
Enhetschef Medborgarservice
Maria Karlsson
maria.karlsson@mjolby.se
010 - 234 50 68

Jobbnummer
7994385

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mjölby kommun, Kommunstyrelsens förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mjölby kommun, Kommunstyrelsens förvaltning: