Verksamhetsutvecklare till Försäkringsprocesser
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
2008-07-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Verksamhetsutvecklare till Försäkringsprocesser" (publicerad 2013-10-03) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Referens: 039859-2008
En verksamhetsutvecklare till Försäkringsprocesser, enheten för föräldraförmåner, placering Stockholm
Avdelningen för försäkringsprocesser ansvarar för att utveckla och förvalta styrande dokument och processer som behövs för en effektiv och ändamålsenlig handläggning av socialförsäkringen, att nödvändig normering finns, att effektiva processer tillhandahålls och för sakinnehållet i försäkringsinformationen. Till avdelningens område hör också att ansvara för samverkan kring försäkringen på nationell nivå, styrning av myndighetens attitydpåverkande åtgärder och för beställning av IT-stöd.
Arbetsuppgifter inom verksamhetsområdet föräldraförmåner, arbetsskador och internationella frågor:
• Utveckla och förvalta styrande dokument, rutiner och processer (inkl. kalkyler) samt stödja implementering av dessa
• Vara stöd till processteam och projekt
• Stödja Kundmötesorganisationen bl.a. genom arbetet i Processteamen och Försäkringssupporten
• Bidra med metodstöd inom Försäkringsprocesser
• Vara projektledare och workshopsledare
• Delta i myndighetens stabsuppgifter (regeringsuppdrag, remisser mm)
• Delta i arbetet med Produktplaner och Kontrollplan
• Delta i utbildning som riktar sig till Kundmötesorganisationen samt vid framtagande av utbildningsmaterial
• Svara för bemötandefrågor gällande våra kundmötesplatser
Kompetensprofil
Du har god kunskap om socialförsäkringen, föräldraförsäkringen och tillfällig föräldrapenning. Du har erfarenhet av arbete som projektledare. Vidare krävs att du har erfarenhet av verksamhets- och processutveckling. Du har mycket god kunskap om Försäkringskassans metod för processutveckling och erfarenhet av process- och produktionsstyrning. Vidare har du erfarenhet av mål och resultatstyrning och mycket god kunskap om statistik-, resultat- och handläggningssystem. Du ska också ha erfarenhet av kravställning på system samt kunskap om behov av resurser i form av IT-stöd.
Eftersom en av enhetens huvuduppgifter är att stödja Kundmötesorganisationen, är erfarenhet av arbete i denna meriterande.
Formell kompetens
För befattningen krävs högskoleexamen och/eller flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Försäkringskassan.
Publiceringsdatum2008-07-29Övrig informationAnställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde omgående.
Mer information
Har du frågor om anställningen kan du gärna kontakta Magnus Arvidson, 08-786 91 53. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist, Bemanning och ledarskap, HR-direkt tfn 08-786 90 00.
Fackliga kontaktpersoner är för SACO-S FK-HK Mervi Carlsen, ST-FK-HK Viveka Loman och för SEKO-FK Ebrima Dibba. Samtliga nås på telefon 08-786 90 00
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 039859-2008 senast den 17 augusti 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 276023
Observera att sista ansökningsdag har passerat.