Verksamhetsutvecklare till Biståndsavdelningen
Värmdö Kommun / Administratörsjobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Värmdö,
Vaxholm,
Tyresö,
Lidingö,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö,
Stockholm,
Töreboda eller i
hela Sverige Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.
Att jobba i Värmdö kommun innebär det bästa av två världar - den naturnära småstadskänslan, bara ett stenkast från storstadspulsen.
Kollektivt i rusningstrafik tar det ca 30 minuter med direktbuss från Slussen. Du börjar dagen med en kort resa över broar och hav till vår fina skärgårdskommun. Bussarna går var 10:e minut. I vår centralort Gustavsberg hittar du vårt ljusa och fräscha kommunhus. Väljer du i stället bilen tar samma sträcka 20 min.
Kommunens uppdrag är att leverera välfärdstjänster av hög kvalitet till Värmdöborna och att utveckla Värmdö för nuvarande och nästa generation. Genom att analysera utvecklingen i omvärlden och våra brukares behov ser vi till att vara en socialtjänst i ständig rörelse där förändrade arbetssätt och utveckling av verksamhetssystem och andra digitala lösningar är centralt. Vi söker därför en verksamhetsutvecklare som ska vara länken mellan verksamheten och de digitala tjänsterna.
Avdelningen består av 42 medarbetare med befattningar såsom administratörer/assistenter, avgiftshandläggare, biståndshandläggare, LSS-handläggare, socialsekreterare, gruppledare samt boendesamordnade och två enhetschefer.
Du kommer att ingå i ett förvaltningsteam bestående av två enhetschefer och två gruppledare. Du arbetar nära enhetschefer, gruppledare, support och kommunens digitaliseringsenhet. Enhetschef för äldreomsorgen och funktionsnedsättning leder arbetsgruppen utifrån ett kommunikativt, inkluderande och tillitsfullt ledarskap. Med glädje och professionellt engagemang samarbetar vi för goda relationer, möjligheter och utvecklande.
Uppdraget kommer vara att fånga in verksamheten och brukarens behov för att skapa de digitala lösningarna. Uppdraget innebär också att stödja enhetschefer i deras kvalitetsarbete och att omvärldsbevaka. Befattningen är med och driver verksamhetsutveckling utifrån behov och lagstiftningens krav. I uppdraget ingår också att skriva rapporter och ta fram statistik samt utforma tjänsteskrivelse. Vidare ingår också att förbereda, samordna och följa upp olika projekt.
Rollen omfattar till exempel:
• Bevaka att verksamhetssystemen utvecklas i enligt med gällande lagar och förordningar som styr socialtjänstens arbete.
• Vara ett stöd och säkerställa att verksamhetens medarbetare arbetar optimalt i våra verksamhetssystem.
• Ansvar att hålla ihop arbetet med verksamhetssystemen.
• Stötta chefer och användare i verksamhetssystemen.- Verksamhetens kontaktperson vid kravhantering, uppsättning av systemen, testning, felsökning, underhåll och kvalitetssäkring av releaser.
• Stöttning till expertanvändare.
• Verksamhetens kontaktperson i olika upphandlingar av exempelvis system eller insatser.
• Omfattar även samarbete med privata och externa utförare.
• Uppdatera löpande information på vår interna och externa hemsida.
Kravspec
• Socionom eller annan högskoleutbildning som prövas likvärdig.
• Väl förtrogen med arbetet inom socialtjänsten gärna med erfarenhet av handläggning av äldreomsorg och personer med funktionsnedsättning.
• Arbetat med digitalisering och van att arbeta i projekt.
• Tidigare erfarenhet av särskild roll och ansvar i organisationen kopplat mot ett verksamhetssystem inom socialtjänsten (t.ex. expertanvändare, systemförvaltare).
• Intresserad av systemförvaltning, konfigurering och digitalisering.
• Har förmåga att processleda grupper och bidra till implementering av arbetssätt.
• Ett konsultativt förhållningssätt och förståelse för verksamheternas behov samt vad som skapar kvalitet för medborgare.
Det är meriterande om den sökande har kunskap om:
• IBIC
• Socialrätt.
• Arbetat med projektledning, processledning och förändringsledning.
• Arbetat med verksamhetssystemet Pulsen Combine.
• Arbetat i en förvaltningsledande roll med något system.
Vi erbjuder en arbetsplats med delaktighet och involvering, regelbunden handledning, ett generöst friskvårdsbidrag, fortlöpande kompetensutveckling, semesterväxling till extra lediga dagar, och en modern kontorsmiljö med välkomnande besöksytor och mycket gott arbetsklimat.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen
Omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillsättning efter ök, provanställning om sex (6) månader tillämpas.
Publiceringsdatum2024-02-08Så ansöker duLåter detta intressant? Ansök senast den 29 februari 2024. Du söker tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" och följ sedan instruktionerna. Urval och intervjuer sker löpande.
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta enhetschef Susanne Hillberg, 08-570 471 00. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på
https://www.varmdo.se/fackligaorganisationerVälkommen med din ansökan.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön enl ök.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/50".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Värmdö kommun (org.nr 212000-0035)
Arbetsplats Vård och Omsorgskontoret (VOK), VOK Biståndsavdelning
Kontakt Susanne Hilberg
08-57047100 Jobbnummer 8455104
Observera att sista ansökningsdag har passerat.