Verksamhetsutvecklare/systemförvaltare, Kommunledningskontoret

Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret / Datajobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret i Sandviken

Kommunstyrelseförvaltningen arbetar med övergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. Förvaltningen präglas av professionalism och hjälpsamhet och arbetar utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig!

I rollen som Verksamhetsutvecklare/systemförvaltare kommer du att vara anställd på Kommunledningskontoret där du ingår i ett team med verksamhetsutvecklare, kommunstrateger, utredare och jurister.
Kommunledningskontoret hanterar strategiska frågor utifrån ett styrnings- och ledningsperspektiv, vilket kan röra sig om exempelvis kommunens styrmodell, planeringsprocesser och andra områden för långsiktig utveckling i Sandvikens kommun. Utifrån kommunledningskontorets uppdrag genomförs exempelvis kommunövergripande utredningar och processkartläggningar.

Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Pulsen är vår personal- och fritidsförening som vi är mycket stolta över, som erbjuder många aktiviteter och dessutom är en av Sveriges bästa personalföreningar.


Publiceringsdatum
2021-10-25

Arbetsuppgifter
Gillar du omväxlande arbetsuppgifter, från att operativt jobba med behörigheter till att strategiskt komma fram till, och implementera den bästa lösningen för Sandvikens kommun?
I din roll som systemförvaltare ingår att tillsammans med övriga i förvaltningsorganisationen planera kommande utvecklingsarbeten och därefter leda arbetet och aktiviteter utifrån beslutad utvecklingsplan och budget. För att trivas i rollen bör du gilla att aktivt leta och tillgodogöra dig information självständigt och samtidigt ta tillvara de kompetenser som finns i kommunens verksamheter genom olika samarbeten.

Uppdraget innebär bland annat:
• Planering, underhåll och utveckling av vårt beslutsstöds-system.
• Ansvar för att förbättra och vidareutveckla rutiner för förvaltningsorganisationen.
• Kontakt med och är kravställare gentemot systemleverantör.


Kvalifikationer
I den här rollen är det viktigt att du kan tillämpa din specialiserade och detaljerade expertkunskap inom systemförvaltning, och du har också en väl utvecklad förmåga att översätta denna på ett pedagogiskt sätt till andra, som inte är specialister inom ditt område. Du visar förståelse för och förstår nyttan av organisationens olika expertområden.

Som person är du initiativtagande, uthållig, serviceinriktad med en god samarbetsförmåga. Du är också strukturerad, ser helheten och har en god problemlösande analysförmåga.

Du behöver ha mycket goda IT-kunskaper, och vana av att systematiskt förvalta och administrera komplexa IT-system. Lämplig utbildningsbakgrund är universitets- eller högskoleutbildning inom IT, systemvetenskap eller annan utbildning och erfarenhet som kan bedömas likvärdig.

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med beslutstöds-system (BI).
• Erfarenhet av att omvandla önskemål till behovs- och kravspecifikationer i samarbete med beställare.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "109-21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)

Arbetsplats
Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret

Kontakt
Chef för kommunledningskontoret
Ann-Sofie Hedenström
ann-sofie.hedenstrom@sandviken.se
026-241214

Jobbnummer
6067830

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret: