Verksamhetsutvecklare, offentlig upphandling och brottsförebyggande arbete

Bolagsverket, Stab / Organisationsutvecklarjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bolagsverket, Stab i Sundsvall

Bolagsverket i Sundsvall är en myndighet som har siktet inställt på digitalisering och innovation. Vi är drygt 600 medarbetare som varje dag arbetar för att ge företagsamma människor i Sverige möjligheten att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande.

För att fortsätta vårt viktiga arbete strävar vi efter att vara en arbetsplats där vi genom mod och tillit skapar förutsättningar för medarbetare att trivas och utvecklas. Var med och bygg vår framtid!

Publiceringsdatum
2024-01-08

Arbetsuppgifter
Bolagsverkets uppdrag utvecklas över tid och vi behöver tillfälligt stärka upp med expertkompetens inom offentlig upphandling och brottsförebyggande arbete. Som verksamhetstutvecklare/expert kommer du att stötta i uppdrag och i olika frågeställningar kopplat till området.

Arbetet innebär att du:
• stöttar i uppdrag, där samarbete mellan olika avdelningar inom Bolagsverket och andra externa aktörer är viktiga
• stöttar i framtagandet av processer och system kopplat till uppdraget
• tillför expertkompetens inom frågeställningar kopplat till uppdraget och i närliggande uppdrag inom exempelvis det brottsförebyggande arbetet.

Anställningen är en intermittent särskild visstidsanställning (SÄVA), vilket innebär att du kommer att anställas vid varje enskilt tillfälle då behov finns.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Jur. kand. eller juristexamen eller annan akademisk examen som vi kan bedöma som likvärdig för att klara uppdraget
• Mångårig erfarenhet av arbete på myndighet, domstol, departement eller annan offentlig verksamhet som vi bedömer likvärdig
• Flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete där många olika perspektiv har tagits i beaktande
• Mycket goda kunskaper inom kontroll i samband med offentlig upphandling
• Erfarenhet av brottsförebyggande arbete utifrån Bolagsverkets perspektiv
• Erfarenhet av och kunskap om juridiskt arbete inom associationsrätt

Det är meriterande om du har:
• Annan utbildning som är kopplat till arbetsuppgifterna
• Erfarenhet av digitalisering inom offentlig sektor
• Erfarenhet av att etablera nya verksamhetsområden inom offentlig verksamhet

Som person behöver du vara strukturerad samt ha en god förmåga att organisera och planera ditt arbete väl. Du behöver också samarbeta bra, lyssna, kommunicera och lösa problem på ett konstruktivt sätt. Du är analytisk och kan leda, motivera och coacha andra samt skapa engagemang och delaktighet.

Du behöver också ha mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift samt goda kunskaper i engelska.

ÖVRIGT
Anställningen är en intermittent särskild visstidsanställning (SÄVA), vilket innebär att du kommer att anställas vid varje enskilt tillfälle då behov finns samt får ekonomisk ersättning per timme.

Hur mycket man får arbeta varierar och det finns inga garantier, eftersom du blir erbjuden arbete när behov finns. Det innebär att du kommer att erbjudas enstaka, kortvariga anställningstillfällen med start enligt överenskommelse. Avtalet skrivs under en period av 12 månader.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AD 6322/2023".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Bolagsverket (org.nr 202100-5489)

Arbetsplats
Bolagsverket, Stab

Kontakt
Senior strateg
Helene Lindqvist
helene.lindqvist@bolagsverket.se
060-18 44 26

Jobbnummer
8375219

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bolagsverket, Stab

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bolagsverket, Stab: