Verksamhetsutvecklare och lex Sarah-ansvarig

Gnesta kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Gnesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gnesta, Nykvarn, Trosa, Södertälje, Salem eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Gnesta kommun, Socialförvaltningen i Gnesta

Gnesta kommun är en aktiv och förändringsbenägen kommun i Storstockholmsregionen. Vi har goda kommunikationer till Stockholm, Nyköping och Skavsta flygplats. Vårt nära samarbete med näringsliv och föreningsliv gör Gnesta till en lättillgänglig och personlig tillväxtkommun med stor framtidstro. En kommun där människor växer och är kreativa.

Gnesta ligger i Sörmland en dryg halvtimme med tåg från Stockholm central. Vi är drygt 11 000 invånare och har ca 850 medarbetare som arbetar engagerat med att ge våra medborgare och besökare bästa möjliga service och kvalitet.
Du är varmt välkommen att bli en av oss.

Socialförvaltningen söker en verksamhetsutvecklare och Lex Sarah-ansvarig till Kvalitetsteamet. Organisatoriskt tillhör Kvalitetsteamet verksamhetsområde Administration och bistånd men dina uppdrag kommer från hela förvaltningen. Kvalitetsteamet består av utredare, MAS, aktivitetssamordnare, frivilligsamordnare, anhörigkonsulent samt samordnare för våld i nära relationer och för folkhälsa (totalt 8 medarbetare). Vi sitter i rymliga och fina lokaler på Åsgatan i Gnesta, ca 5 minuters promenad från pendeltågs- och busstationen. Som medarbetare i Gnesta kommun får du friskvårdsbidrag och möjlighet till pensionsväxling och miljöbilsleasing. Kommunens konstförening erbjuder studiebesök och konstutlottningar.


Publiceringsdatum
2020-06-03

Arbetsuppgifter
Som verksamhetsutvecklare arbetar du med att bistå hela Socialförvaltningen, både förvaltningsledning, chefer och medarbetare, i uppdrag och med arbetsuppgifter kopplade till kvalitetsarbete. Du håller ihop pågående och planerat kvalitetsarbete. Du tar fram processer och arbetssätt som leder till bättre kvalitet, och du är ute i verksamheterna och arbetar praktiskt med information, utbildning och implementering av arbetsmetoder, systematiskt kvalitetsarbete m.m. Det är ett arbete med stor variation och möjligheter till utveckling.

Du kommer att
• stötta socialförvaltningens chefer i verksamhetsplanering, uppföljning och kvalitetsgranskningar
• självständigt och i samverkan med kollegor sammanställa och skriva underlag bl.a. till nämnden, samt kunna presentera och föredra ärenden
• utreda Lex Sarah- rapporter
• arbeta med att utveckla, följa upp, analysera och implementera systematiskt kvalitetsledningsarbete i förvaltningens verksamheter
• i samverkan med aktörer i och utom kommunen beakta bosociala frågor och prognostisera bostadsbehovet för socialförvaltningens olika målgrupper samt bistå i arbetet med lokalresursplanering, bostadsförsörjningsprogram m.m.
• självständigt och i samverkan med kollegor identifiera områden som behöver utredas och initiera dessa till förvaltningens ledningsgrupp
• planera utförandet av uppdrag som kommer från förvaltningens ledningsgrupp
• omvärldsbevaka
• jobba med att ta fram statistik, genomföra enkäter m.m.


Kvalifikationer
Vi vill att du har
• minst 3-årig högskoleutbildning, exempelvis statsvetenskap, juridik, socionom, beteendevetenskap
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• god kommunikativ förmåga på så sätt att du har en pedagogisk förmåga att förmedla budskap och att utmana utan att provocera, samt är en skicklig skribent
• ett positivt och öppet förhållningssätt till olika arbetssätt så att du kan anpassa dig efter uppgift, situation och person
• god förmåga att samarbeta och att bidra till ett gott arbetsklimat
• mycket god datorvana och är intresserad av att hänga med i den digitala utvecklingen
• B-körkort

Det är meriterande om du har
• erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation, exempelvis myndighet eller kommun, liksom erfarenhet av och kunskap om socialförvaltningens olika verksamhetsområden
• vana av att prata inför grupper av medarbetare, politiker, medborgare etc.

Rollen innebär samverkan med alla chefer och medarbetare inom förvaltningen och även till viss del övriga kommunen. Det ställer stora krav på å ena sidan självständigt arbete och initiativförmåga, och å andra sidan flexibilitet och följsamhet beroende på de situationer och de personer du arbetar med för tillfället. Det betyder också att du måste vara nyfiken, ha förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsområden och självständigt inhämta kunskap.

ÖVRIGT
Kontakter från annonserings- och rekryteringsföretag undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Gnesta kommun, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A959307".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Gnesta kommun (org.nr 212000-2965), https://www.gnesta.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Gnesta kommun, Socialförvaltningen

Jobbnummer
5250655

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Gnesta kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Gnesta kommun, Socialförvaltningen: