Verksamhetsutvecklare, kvalitetsstyrning och metodutveckling

Mariestads kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Mariestad
2024-04-15


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Mariestad, Töreboda, Götene, Skövde, Gullspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mariestads kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen i Mariestad

Vill du vara med och utveckla en organisation för välfärdstjänster i framkant?

Äldre- och omsorgsförvaltningen arbetar tillsammans med kommuninvånarna för en personcentrerad, sammanhållen, proaktiv och hälsofrämjande verksamhet. Nu söker vi en verksamhetsutvecklare med inriktning kvalitetsstyrning och metodutveckling.

Socialt ansvarig samordnare, SAS, finns på plats i Mariestads kommun med uppdrag i både Äldre- och omsorgsförvaltningen samt Socialförvaltningen. Vi behöver nu förstärkning inom Äldre- och omsorgsförvaltningen med en verksamhetsutvecklare som är riktigt skarp på att driva förbättringsarbete.

Kan det vara dig vi söker? Läs gärna mer om tjänsten och ansök redan idag!

Publiceringsdatum
2024-04-15

Arbetsuppgifter
Uppdraget innebär att du genom din kompetens leder utvecklingsarbete och bidrar med ett strategiskt förhållningssätt som syftar till att skapa större nytta genom nya eller förändrade arbetssätt.

I din roll kommer du att arbeta övergripande med;
• Kvalitetsstyrning och metodutveckling inom förvaltningens omsorgsverksamheter, främst utifrån SoL och LSS och har ett särskilt ansvar för kvalitet i social dokumentation.

• Verksamhetsutveckling och kvalitetssäkring av förvaltningens processer samt framtagande och implementering av övergripande rutiner.

• Att ha en rådgivande, stöttande och utbildningsinriktad funktion och jobba i nära samarbete med förvaltningens ledning, chefer, MAS, SAS och övriga strateger.

Exempel på arbetsuppgifter enligt ovan kan vara att leda specifika kvalitetsutvecklingsprojekt, att stötta chefer i verksamhetsutveckling, utbilda , ta fram beslutsunderlag till nämnden, utveckla jämlik omsorg och samverkan mellan verksamheterna inom förvaltningen och med andra aktörer.

Vi erbjuder dig en meningsfull och utmanande arbetsplats där du får vara med och påverka utvecklingen av vår förvaltning. Du kommer att arbeta i en organisation som strävar efter hög kvalitet samtidigt som vi arbetar för att nå en god ekonomi.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god erfarenhet av att arbeta med utvecklings- och kvalitetsarbete inom förvaltningens områden och som är riktigt bra på att driva förbättringsarbete framåt. Du är ansvarstagande och känner stort ägandeskap för dina ansvarsområden. Du är proaktiv och arbetar systematiskt, med fokus på lösningar och möjligheter. Din förmåga att kommunicera, bygga relationer och skapa förtroende är viktig för att lyckas i rollen.

För att trivas i arbetet behöver du motiveras av att vara delaktig i flera olika typer av uppdrag - du kan jobba med långsiktiga strategiska projekt, men du är också redo att hjälpa kollegor med problem som uppstått när detta behövs.

Kvalifikationer för tjänsten:
• Socionomexamen eller annan likvärdig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
• God kunskap inom SoL och LSS.
• Erfarenhet av utvecklings- och kvalitetsarbete inom omsorgssektorn.
• Utbildning eller flerårig erfarenhet av projektledning och koordinering.
• Kommunikativ förmåga.
• God samarbetsförmåga och relationsbyggande förmåga.

Meriterande :
• Utredningskompetens enligt Lex Sarah
• Erfarenhet av Processkartläggning
• Kunskap i 2c8
• Kunskap i Lifecare

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Hantering av kandidater sker löpande så vänta inte med din ansökan. Intervjuer och tillsättning kan därför ske innan sista ansökningsdatumet.

ÖVRIGT
Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet.

Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas.

Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad!

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras.
Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C187700".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mariestads Kommun (org.nr 212000-1686)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Mariestads kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Förvaltningschef, äldre-och omsorgsförvaltningen
Annelie Åberg
annelie.aberg@mariestad.se
0501-75 63 01

Jobbnummer
8610396


Prenumerera på jobb från Mariestads kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mariestads kommun, Äldre- och omsorgsförvaltningen: