Verksamhetsutvecklare, Kunskapskontoret
Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Sandviken
2025-02-07
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen i Sandviken Sandvikens kommuns förskolor och skolor styrs av både nationella och kommunala mål. Varje enhet följer upp och utvärderar sin verksamhet, gör en resultatanalys och formulerar utvecklingsåtgärder. Det är av yttersta vikt att var och en i organisationen ser och tar sitt ansvar för det gemensamma uppdraget att åstadkomma ett utbildningssystem av god kvalitet, där barn och elever, oavsett bakgrund, kan utvecklas så långt som möjligt. Under rubriken Utbildning& förskola,
www.sandviken.se finns ytterligare information om förskolan och skolan.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen
Kunskapsförvaltningen har cirka 1500 anställda inom förskola, förskoleklass, grundskola, fritidshem, anpassad grundskola, gymnasieskola samt anpassad gymnasieskola.
Din arbetsplats kommer att vara på Kunskapskontoret, beläget på Sätragatan 66, där ett trettiotal personer arbetar inom olika stödfunktioner som elevhälsa, HR, ekonomi och administration. Du kommer att ha möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av tiden.
Du kommer att ingå i en grupp med flera verksamhetsutvecklare och rapportera till verksamhetschefen inom Kunskapsförvaltningen. Du arbetar självständigt men har alltid kollegor att diskutera med. Du samarbetar med kollegor både inom vår egen förvaltning och med andra förvaltningar, särskilt Individ- och familjeomsorgen (IFO). Ditt arbete kommer att ha helhetssyn, samverkan och dialog som utgångspunkt, och du kommer att arbeta med insatser som syftar till ökad måluppfyllelse.
Publiceringsdatum2025-02-07ArbetsuppgifterRollen som verksamhetsutvecklare kommer huvudsakligen att innebära att samordna och stärka samarbetet mellan olika nivåer inom Individ- och familjeomsorgen (IFO) och Kunskapsförvaltningen (KUN). I denna roll ingår även att upprätthålla kontakter med andra myndigheter. Övriga uppdrag kommer att fokusera på systematiskt kvalitetsarbete för ökad måluppfyllelse. I ditt uppdrag kommer du att stödja chefer och medarbetare genom att skapa och upprätthålla stödjande strukturer samt underlätta för dem i deras arbete med att säkerställa att alla barn och elever får det stöd de har rätt till.
KvalifikationerDitt arbetssätt kännetecknas av att du är självgående och har en problemlösande analysförmåga för att uppnå goda resultat. Du analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. För att lyckas i rollen krävs att du är initiativtagande, uthållig samt har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har lätt för att möta och anpassa dig efter förändrade förutsättningar och krav.
Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor, verksamhetens chefer och andra aktörer, där din förmåga att skapa och bibehålla goda relationer är av största vikt. Du ska kunna relatera till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Att kommunicera tydligt och säkerställa att budskapet når fram till mottagarna ser vi som en förutsättning, tillsammans med de andra förmågorna och färdigheterna som vi beskrivit ovan, för att lyckas i rollen som verksamhetsutvecklare hos oss.
• Du har en högskoleexamen inriktad mot pedagogik eller socialt arbete.
• Du har erfarenhet inom pedagogiskt och/eller socialt arbete.
• Vi ser gärna att du har erfarenhet från en utbildningsförvaltning.
• Du har erfarenhet av att arbeta i olika system och goda kunskaper i Excel.
• Du har erfarenhet av att hantera stora mängder data och använda avancerade analysverktyg för att ta fram beslutsunderlag.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska språket, både muntligt och skriftligt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Tjänsten kommer att tillsättas om erforderliga beslut fattas.
ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats
https://sandviken.se/arbete-och-karriarVill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på
www.sandviken.se/ledigajobb Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "706-25".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Arbetsplats Sandvikens kommun, Kunskapsförvaltningen
Kontakt Verksamhetschef
Birgitta Orrebo
birgitta.orrebo@edu.sandviken.se 026-241464 Jobbnummer 9151220